MENU

Αυτό ζητά ο Κίσινγκερ για τα ελληνικά σχολεία.Θα είναι το τίποτα μπροστά σε αυτό που θα γίνει με το μάθημα της Ιστορίας».

Ό,τι συμβαίνει δεν θα μπορούσε να το κάνει καλύτερα
«Θυμηθείτε τη διαμάχη για τα Θρησκευτικά. Θα είναι το τίποτα μπροστά σε αυτό που θα γίνει με το μάθημα της Ιστορίας».

 Αυτό δήλωσε ο υπουργός Παιδείας, Κώστας Γαβρόγλου, απευθυνόμενος στη Νεολαία του ΣΥΡΙΖΑ σε ημερίδα που διοργάνωσε η δεύτερη για την Παιδεία, την ώρα που το εκπαιδευτικό βάρος δίνεται σε σεμινάρια για τρανσέξουαλ.

«Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) θα ανοίξει τη συζήτηση σύντομα για τα προγράμματα σπουδών Ιστορίας», συμπλήρωσε, προαναγγέλλοντας ταυτόχρονα τις αλλαγές που θα έρθουν από Σεπτέμβρη στα σχολεία.

Τι αλλαγές θα γίνουν άραγε στην ήδη πετσοκομμένη ιστορία που μαθαίνουν οι Έλληνες;

Σε ποια κατεύθυνση θα γίνουν οι αλλαγές; Εκείνη του αριστερόστροφου διεθνισμού, ο οποίος δεν αναγνωρίζει σύνορα και έθνος;

Μετά το μέτωπο με τους φιλολόγους για την υποβάθμιση των Αρχαίων Ελληνικών και την Εκκλησία για τα Θρησκευτικά, η κυβέρνηση δείχνει να ανοίγει νέο μέτωπο αυτή την φορά σε σχέση με την ιστορία.

Γελά κανείς, φέρνοντας στο μυαλό του τον Κίσσιγνκερ, ο οποίος διέταξε την «επίθεση» σε πίστη ιστορία και γλώσσα των Ελλήνων.

Ιστορία γιατί θυμάσαι, γλώσσα γιατί ερευνάς, πίστη γιατί ελπίζεις!

Σύμφωνα με ρεπορτάζ του «Ελεύθερου Τύπου» για τις αλλαγές στο μάθημα της Ιστορίας, στο μικροσκόπιο του ΙΕΠ, που επεξεργάζεται πυρετωδώς τα νέα προγράμματα σπουδών, βρίσκονται τόσο το θέμα της διδασκαλίας της σύγχρονης ελληνικής Ιστορίας όσο και η κατάργηση της επανάληψης ιστορικών ενοτήτων που επανεμφανίζονται σε βιβλία του Δημοτικού, του Γυμνασίου και του Λυκείου.

«Καταργούμε τις επαναλήψεις σε διάφορες τάξεις. Προχωράμε σε σταδιακή οικοδόμηση βάσει ηλικίας και γνωσιακής ικανότητας», ανέφερε ο πρόεδρος του ΙΕΠ Γεράσιμος Κουζέλης στην ίδια ημερίδα.

Το γενικό πλαίσιο που επεξεργάζεται το ΙΕΠ είναι η δραστική μείωση της ύλης στο μάθημα της Ιστορίας, περιορίζοντας την έκταση των θεματικών ενοτήτων, με την κατάργηση της επαναφοράς σε διαφορετικές τάξεις της Πρωτοβάθμιας και της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης των ίδιων ιστορικών περιόδων.

Μία πρώτη γεύση είχε δώσει η ηγεσία επί υπουργίας Νίκου Φίλη τον περασμένο Σεπτέμβρη, όταν έστειλε οδηγίες προς τους εκπαιδευτικούς για «συνοπτική» διδασκαλία ορισμένων θεματικών στην Α’ Λυκείου, όπως κεφάλαια που αφορούσαν ιστορικές πτυχές του έργου του Μ. Αλεξάνδρου. Η συνοπτική διδασκαλία βέβαια συνοδευόταν και με μη εξέταση των εν λόγω χρονικών περιόδων. Οι φιλόλογοι τότε είχαν εξεγερθεί κατά της ηγεσίας καταγγέλλοντας πως επιδίδεται μεθοδικά και συστηματικά στη «συρρίκνωση και υποβάθμιση της διδασκαλίας των ανθρωπιστικών μαθημάτων στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση».

«Υπάρχει ένα θέμα προς συζήτηση για το πώς πρέπει να διδάσκεται η Ιστορία», σημείωσε ο Κώστας Γαβρόγλου. Η αποτύπωση της σύγχρονης ελληνικής Ιστορίας επανέρχεται και πάλι στο τραπέζι από το υπουργείο Παιδείας, το οποίο δείχνει αποφασισμένο να δράσει.

Αναμένουμε λοιπόν τις λεπτομέρειες. Κάτι μας λέει όμως πως ο Κίσσινγκερ θα χαρεί πάρα πολύ!