Μονοθεϊστικές απόψεις των Αρχαίων Ελλήνων.

Μήπως τελικά οι Αρχαίοι Έλληνες δεν ήταν Δωδεκαθεϊστές όπως λανθασμένα πιστεύουμε;
Μια αμφισβήτηση της επικρατούσας άποψης περί δωδεκαθέου των Αρχαίων Ελλήνων βασισμένη σε διάφορα χωρία αρχαίων σχετικών κειμένων

Διαβάστε τα παρακάτω κείμενα και βγάλτε τα συμπεράσματα μόνοι σας.



ΟΡΦΙΚΑ

- Πανυπέρτατος.δαίμων,παγγενέτωρ (4ος ορφ. ύμνος)
- Θεός... Είς εστί αυτογενής ενός έκγονα πάντα τέκτυται...ουδέ τις εώρα θνητών....Αυτός δε γε πάντα οράται...
- Πυθία (σε ερώτηση ποιός την εμπνέι,απαντά)
  Θεός ουράνιος φως τριλαμπρές.
- Θαλής (Μίλητος 624-546πχ)
  Πρεσβύτερον όντων θεός.Αγένητον γαρ.
  Τι το θείον; Το μήτε αρχήν έχον,μήτε τελευτήν.
-Παρμενίδης (Ελαία540πχ)
  Επεί νυν εστίν ομού παν έν, συνεχές...αγέννητον και ανώλεθρον εστίν.
- Αναξαγόρας (6ος αιων. πχ)
  Εν το παν.
- Ξενοφάνης (Κ. Ιταλία 570-480πχ)
 Είς Θεός εν τε θεοίσοι και ανθρώποις μέγιστος ούτε δέμας θνητοίσι όμοιος ,ούτε νόημα...
  ...ένα φησί αυτόν προσήκι είναι...
  Ούλος ορά, ούλος νοεί, ούλος ακούει...αεί δ΄ εν ταυτώ μίμνει, κινούμενος ουδέν.
- Πυθαγόρας(Σάμος 6ος αιων.πχ)
 Μηδένα γαρ είναι σοφόναλλ΄ή Θεόν.
  Έν αρχά πάντων.
  Εστί γαρ ηγεμών και άρχων απάντων Θεός είς αεί εών, μόνομος,ακίνητος, αυτός   ευατώ όμοιος,έτερος άλλων.
-Ηράκλειτος (Έφεσος 544-484πχ)
  Έν το σοφόν μόνον.
- Δημόκριτος (Άβδηρα Θράκης 470-361πχ)
  Η ύλη άφθαρτος εστί αλλά υπό τινός δημιουργημένη.
- Ζήνων (Ελέα Κ. Ιταλία 5ος αιων.πχ)
  ...Θεόν είναιζώον αθάνατον, λογικόν, τέλειον είναι δε τον μεν δημιουργόν όλων.
- Πλάτων (427-347πχ)
  ...Τον μεν ουν Ποιητήν και Πατέρα παντός ευρείν τε έργον...είς πα΄ντας αδύνατον      λέγειν.(Τιμαίος28C).
-- Πίνδαρος (θήβαι 518πχ)
  Τί Θεός; ό,τι το πάν...
- Κλεάνθης (μαθητής Ζήνωνος4ος αιων.πχ)
  Ουδέ τι γίγνεται επί χθονί σου δίχα.
-Αριστοτέλης (384-322)
  ...ούκ εστίν άλλο μέγεθος,δια το τα τρία πάντα είναι και το τρις πάντη.Καθάπερ γαρ φασί και οι     Πυθαγόριοι, το παν και τα πάντα τοις τρισίν ώρισθαι,(περί ουρανού).
  Ήν και εστίν ο τούδε του παντός δημιουργός ο Θεός...ο Θεός δοκεί των αιτίων πάσιν είναι και   αρχή...(μετά τα φυσικά)
  Φαμέν δε τον Θεόν είναι ζώον αίδιον,άριστον,ώστε ζωή και αιών συνεχής υπάρχει τω Θεώ...
                                                                                            (βιβλιογραφία Άννα-Τζιροπούλου-Ευσταθίου)

caprisineww.blogspot.gr