Ο Μπρουνό, ο οποίος δηλώνει μαθητής του 'Αντι Γουόρχολ, εμπνευστή της «ποπ άρτ», θεωρεί ότι..
με τον τρόπο αυτό στέλνει ένα δυνατό μήνυμα ανανέωσης και μάχεται τις προκαταλήψεις
με τον τρόπο αυτό στέλνει ένα δυνατό μήνυμα ανανέωσης και μάχεται τις προκαταλήψεις
Μεγάλο "θόρυβο" προκάλεσε στην Ιταλία η πρωτοβουλία του Γάλλου φωτογράφου Ζεράλντ Μρουνό, να φωτογραφήσει τα πασίγνωστα αγάλματα των «Πολεμιστών του Ριάτσε», τα οποία εκτίθενται στο αρχαιολογικό μουσείο του Ρήγιου της Καλαβρίας, με «σύγχρονα, ιδιαίτερα ενδύματα».
Τους φόρεσε ένα άσπρο πέπλο, ένα εσώρουχο και μια ροζ εσάρπα και αποφάσισε να αναρτήσει την φωτογράφηση στο διαδίκτυο. Η «φωτογραφική έφοδος» πραγματοποιήθηκε τον περασμένο Δεκέμβριο αλλά οι εικόνες αναρτήθηκαν στο ίντερνετ μόνον την περασμένη εβδομάδα.
Ο ιταλικός τύπος κάνει λόγο για «πρόκληση», η οποία είναι δύσκολο να καθοριστεί αν ξεπερνά ή όχι τα όρια της σύγχρονης τέχνης.
Ο Μπρουνό, ο οποίος δηλώνει μαθητής του 'Αντι Γουόρχολ, εμπνευστή της «ποπ άρτ», θεωρεί ότι με τον τρόπο αυτό στέλνει ένα δυνατό μήνυμα ανανέωσης και μάχεται τις προκαταλήψεις.
Η έφορος αρχαιοτήτων της Καλαβρίας, όμως, απαντά ότι «πρόκειται για σαφές ολίσθημα» και προσθέτει ότι ουδείς έδωσε ποτέ την απαιτούμενη επίσημη άδεια στον γάλλο φωτογράφο.
Οι πολεμιστές του Ριάτσε, σύμφωνα με πολλούς αρχαιολόγους και ιστορικούς τέχνης, και ιδίως με τον Ιταλό Πάολο Μορένο, είναι έργο του Φειδία. Ανασύρθηκαν από τον βυθό της θάλασσας, στ΄ανοιχτά του Ρήγιου της Καλαβρίας, τον Αύγουστο του 1972.Πρόσφατα, το Αρχαιολογικό Μουσείο της πόλης αυτής της Κάτω Ιταλίας ήταν αντικείμενο δημόσιας συζήτησης και προβληματισμού στα μέσα ενημέρωσης της Ιταλίας, λόγω του χαμηλού αριθμού επισκεπτών του.
Η έφορος αρχαιοτήτων της περιοχής, όμως, έκανε γνωστό, σήμερα, ότι τον Ιούλιο οι επισκέπτες ξεπέρασαν τις 16.000 και ότι παρατηρείται συνεχής ανοδική τάση.