Πάνω σε ένα πρωτοποριακό όχημα εκτόξευσης νανοδορυφόρων, ονόματι bloostar, δουλεύει η ισπανική εταιρεία..
zero2infinity, η οποία δραστηριοποιείται πάνω στο αντικείμενο των «Near-Space» αεροστάτων.
Η εταιρεία λειτουργεί αερόστατα μεγάλων υψομέτρων από το 2009, για πτήσεις φορτίων τεχνικού, επιστημονικού και εμπορικού χαρακτήρα. Επί της παρούσης, το κύριο «επιχειρησιακό υψόμετρό» της είναι τα 30 χιλιόμετρα. Σύμφωνα με την εταιρεία, η χρήση αεροστάτων ως «πρώτο επίπεδο» ενός εκτοξευτή νανοδορυφόρων αποτελεί «λογικό και απαραίτητο επόμενο βήμα» για την κάλυψη των αναγκών της συγκεκριμένης αναπτυσσόμενης και υποεξυπηρετούμενης αγοράς.zero2infinity, η οποία δραστηριοποιείται πάνω στο αντικείμενο των «Near-Space» αεροστάτων.
«Οι νανοδορυφόροι σήμερα πρέπει να πετούν ως δευτερεύοντα φορτία, και να φτάνουν σε τροχιά ʽμε ωτοστόπʼ. Δουλεύουμε πάνω στην ιδέα του bloostar εδώ και χρόνια. Τώρα η τεχνολογία τόσο στους δορυφόρους όσο και στα οχήματα εκτόξευσης είναι αρκετά ώριμη για την πραγματοποίησή του. Πολλές νέες επιτυχημένες εταιρείες έχουν επιχειρηματικά πλάνα βασισμένα σε νανοδορυφόρους, όπως η Skybox Imaging, αλλά ο εξειδικευμένος εκτοξευτής που θα χρειάζονταν δεν υπάρχει ακόμα. Η βιομηχανία εκτοξεύσεων πρέπει να μεταμορφωθεί και να προσαρμοστεί στην πραγματική αναγκαιότητα της παροχής ευελιξίας στα μικρά φορτία ώστε να επιλέγουν τη δική τους τροχιά και ημερομηνία εκτόξευσης. Πιστεύουμε ότι το bloostar, ως το πρώτο τροχιακό ʽrockoonʼ (rocket+balloon), αποτελεί τη λύση για καθαρή, οικονομική και βιώσιμη πρόσβαση στο Διάστημα» αναφέρει ο Χοσέ Μαριάνο Λόπεζ-Ουρντιάλες, διευθύνων σύμβουλος και ιδρυτής της εταιρείας.
Όπως υποστηρίζει η zero2infinity, το όλο concept του rockoon παρουσιάζει μεγάλαο πλεονεκτήματα. «Το γεγονός ότι ο πύραυλος δεν χρειάζεται να ταξιδέψει μέσα από τα πιο πυκνά τμήματα της ατμόσφαιρας και ότι πυροδοτείται σε συνθήκες σχεδόν κενού ʽμεταφράζεταιʼ σε χαμηλότερη αντίσταση, μικρότερες απώλειες βαρύτητας και πολύ υψηλότερη ειδική ώθηση εξαιτίας της αποτελεσματικότερης χρήσης ακροφυσίων. Η απλότητα του συστήματος, με απλά στοιχεία και χωρίς turbopumps, διασφαλίζει το χαμηλότερο κόστος μονάδας για μια εξειδικευμένη εκτόξευση μικροδορυφόρων» σημειώνεται σχετικά.
Η εταιρεία υπογραμμίζει επίσης τον «οικολογικό» χαρακτήρα του bloostar, κάνοντας λόγο για πολύ χαμηλή κατανάλωση ενέργειας και περιορισμό της μόλυνσης της ατμόσφαιρας. Ήλιο και μπαταρίες χρησιμοποιούνται ως πρώτο στάδιο, ενώ πυροδότηση/ ανάφλεξη λαμβάνει χώρα όταν το όχημα βρίσκεται ήδη πάνω από το 99% της μάζας της ατμόσφαιρας. Όπως υποστηρίζεται, πολύ κατασκευαστές μικροδορυφόρων έχουν ήδη εκφράσει το ενδιαφέρον τους για εκτόξευση με το bloostar μόλις τεθεί σε υπηρεσία, κάτι που αναμένεται να συμβεί κατά το 2017. Προκαταρκτικές δοκιμές έχουν ξεκινήσει ήδη.
ΠΗΓΗ naftemporiki