Ένας νέος σύνδεσμος μεταξύ Ασίας και Ευρώπης, μέσω Ρωσίας, θα δημιουργήσει εκατομμύρια νέες θέσεις
εργασίας και θα μειώσει το χρόνο ταξιδιού μεταξύ των δύο, κατά τρία τέταρτα. Αναμένεται να αλλάξει τον παγκόσμιο οικονομικό χάρτη και να φέρει τους οικονομικούς δεσμούς Ρωσίας-Ασίας σε νέο επίπεδο.
Η «Razvitie» Trans-Ευρασιατική ζώνη είναι ένα πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων μεγάλο έργο υποδομής, με επικεφαλής τους Ρωσικούς Σιδηροδρόμους (RZD). Αναμένεται να δημιουργήσει τουλάχιστον 20 εκατομμύρια νέες θέσεις εργασίας στη Ρωσία κατά τη διάρκεια των επόμενων δύο δεκαετιών.
Το σχέδιο ήταν στα σκαριά εδώ και πολλά χρόνια και η οικονομική κρίση ήταν η καλύτερη στιγμή να περάσουμε από τα λόγια στα έργα, σύμφωνα με τον Ruslan Grinberg, επικεφαλής του Οικονομικού Ινστιτούτου της Ρωσικής Ακαδημίας Επιστημών, που μίλησε στο RT.
«Το σχέδιο θα πρέπει να περιλαμβάνει σιδηροδρόμους, αυτοκινητοδρόμους και άλλες μεθόδους μεταφοράς, που σημαίνει αεροπορία, ποτάμιες μεταφορές και όλα τα άλλα μέσα που θα πρέπει να αντιπροσωπεύουν ένα σύστημα που δημιουργεί συνέργεια,» ανέφερε ο Ιβάο Ohashi, σύμβουλος στην Ένωση Βιομηχανικών Πάρκων για την Ιαπωνία και τις χώρες της Ασίας-Ειρηνικού.
Υπάρχουν δύο στρατηγικές πτυχές του έργου, είπε.
«Ένα είναι ένας διάδρομος διέλευσης μεταξύ της Ευρώπης και της Ανατολικής Ασίας, που ιδρύθηκε με όλες τις σύγχρονες και «έξυπνες»λειτουργίες. Δεύτερον, είναι η δημιουργία και η ανάπτυξη ενός δικτύου βιομηχανικών οικονομικών διαδρόμων στο έδαφος της Ρωσικής Ομοσπονδίας», είπε.
«Ένα είναι ένας διάδρομος διέλευσης μεταξύ της Ευρώπης και της Ανατολικής Ασίας, που ιδρύθηκε με όλες τις σύγχρονες και «έξυπνες»λειτουργίες. Δεύτερον, είναι η δημιουργία και η ανάπτυξη ενός δικτύου βιομηχανικών οικονομικών διαδρόμων στο έδαφος της Ρωσικής Ομοσπονδίας», είπε.
Το έργο θα περιλαμβάνει ορισμένες ευρωπαϊκές χώρες, όπως η Ιταλία, η Αυστρία και η Γερμανία, καθώς και διάφορες χώρες της πρώην Σοβιετικής επικράτειας και την Ανατολική Ασία, συμπεριλαμβανομένης της Ιαπωνίας, της Νότιας Κορέας, της Κίνας, της Μογγολίας, είπε ο Οχάσι.
«Αλλά η Ρωσία θα πρέπει να κρατήσει την πόρτα του έργου αυτού ανοικτή σε κάθε ενδιαφερόμενη χώρα και σε κάθε ενδιαφερόμενη επιχείρηση και είμαι βέβαιος ότι θα το κάνει», πρόσθεσε.
Αναμόρφωση της παγκόσμιας οικονομίας
Με ελάχιστο κόστος που υπολογίζεται σε 20 δισεκατομμύρια δολάρια, το έργο θα φέρει πολύ περισσότερα σε όλες τις συμμετέχουσες χώρες και θα αναδιαμορφώσει την παγκόσμια οικονομία, οι ειδικοί συμφωνούν.
Με ελάχιστο κόστος που υπολογίζεται σε 20 δισεκατομμύρια δολάρια, το έργο θα φέρει πολύ περισσότερα σε όλες τις συμμετέχουσες χώρες και θα αναδιαμορφώσει την παγκόσμια οικονομία, οι ειδικοί συμφωνούν.
«Το έργο μπορεί τελικά να αλλάξει τον παγκόσμιο οικονομικό χάρτη, διότι η Ρωσία πρόκειται να παρέχει ένα σταθερό νέο στάδιο για τις επιχειρήσεις στην Ανατολική Ασία και την Ευρώπη. Μπορούν να επιλέξουν είτε θαλάσσιες διαδρομές, ή την Trans-Siberian διαδρομή, ή τη λεγόμενη «κινεζική γέφυρα» μέσω Καζακστάν, «δήλωσε ο Ohashi.
Αν η Ρωσία υλοποιήσει το έργο με επιτυχία, είναι πιθανό να πάρει έναν υψηλό ρυθμό οικονομικής ανάπτυξης του 6-7 τοις εκατό σε περίπου δύο ή τρία χρόνια, πρόσθεσε ο Οχάσι.
Οι εμπορικές συναλλαγές μεταξύ Ευρώπης και Ασίας θα αυξηθούν κατά τουλάχιστον 50 τοις εκατό και ο χρόνος μεταφοράς θα μειωθεί από 45 ημέρες σε 13, προέβλεψε ο Γκρίνμπεργκ.
Η Ρωσία έχει ήδη μειώσει σημαντικά το χρόνο της μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μεταξύ Ευρώπης και Ασίας σε περίπου δύο εβδομάδες, από 20 ημέρες, είπε στο RT ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας United Transportation And Logistics Petr Baskakov.
«Αλλά υπάρχει ακόμα η δυνατότητα να κοπεί αυτός ο χρόνος διέλευσης κατά 20 τοις εκατό ακόμη, το οποίο θα φέρει πιο κοντά τις επίγειες αποστολές στις αεροπορικές μεταφορές από την άποψη της ανταγωνιστικότητας», δήλωσε ο Baskakov.
Η επένδυση στο έργο «Razvitie» δεν θα έχει γρήγορη επιστροφή, καθώς το πρώτο κέρδος θα μπορούσε να αναμένεται σε περίπου 7 χρόνια, δήλωσε ο Γκρίνμπεργκ.
«Τέλος πάντων, το έργο αυτό είναι σημαντικό για την οικονομική ανάπτυξη της ρωσικής Απω Ανατολής, καθώς το εργατικό δυναμικό εκεί κινείται μακριά, το οποίο εμποδίζει την ανάπτυξη των ανατολικών περιοχών», είπε.
Ενίσχυση του εμπορίου της Ρωσίας και της Ασίας
Ενώ οι οικονομικές σχέσεις μεταξύ της Ρωσίας και της Ευρώπης είναι στενές, ένα πεδίο για προσέγγιση των οικονομιών της Ρωσίας και της Ασίας είναι τεράστιο, είπε ο Οχάσι.
Ενώ οι οικονομικές σχέσεις μεταξύ της Ρωσίας και της Ευρώπης είναι στενές, ένα πεδίο για προσέγγιση των οικονομιών της Ρωσίας και της Ασίας είναι τεράστιο, είπε ο Οχάσι.
«Αν κοιτάξετε τις οικονομικές σχέσεις μεταξύ της Ευρώπης και της Ρωσίας, βασίζονται σε εξάρτηση από την ενέργεια. Είναι πολύ σαφές ότι εάν η Ρωσία σταματήσει την παροχή ενέργειας η ευρωπαϊκή οικονομία θα υποφέρει. Η ρωσική αγορά είναι γεμάτη ευρωπαϊκά αγαθά και υπηρεσίες, έτσι ώστε η αλληλεξάρτηση να είναι πολύ μεγάλη μεταξύ της Ρωσίας και της Ευρώπης. Η διαδρομή θα τονώσει την αύξηση του εμπορίου μεταξύ της Ρωσίας και της Ασίας. Η ίδια η έννοια του έργου αυτού είναι ότι η Ρωσία και η Ασία θα αυξήσουν τους οικονομικούς δεσμούς», είπε.
Η λειτουργία μιας επιχείρησης στη Ρωσία παραμένει «μοναδική» σε σύγκριση με όλα τα άλλα μέρη του κόσμου και το έργο Razvitie αναμένεται να το αλλάξει αυτό, πρόσθεσε ο Οχάσι.
«Σε άλλες χώρες είναι σχετικά τα ίδια, για παράδειγμα, οι ιαπωνικές επενδύσεις στην Ινδία, οι ιαπωνικές επενδύσεις στην Κίνα, στην Πολωνία – όλα είναι το ίδιο. Ο ρωσικός χώρος των επιχειρήσεων ήταν ποιοτικά διαφορετικός από τον υπόλοιπο κόσμο. Πιστεύω ότι αυτό το megaproject πρόκειται να το αλλάξει αυτό, έτσι ώστε η Ρωσία να γίνει ένα μέρος της παγκόσμιας οικονομίας», είπε.