Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανανέωσε τη Λίστα Ασφαλών Πτήσεων. Η Air Astana επιστρέφει, η Iraqi Airways μπαίνει σε «καραντίνα»
ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: ΜΑΡΙΑ ΑΚΡΙΒΟΥ
Το κόστος των αεροπορικών εισιτηρίων για την επιλογή ενός τουριστικού προορισμού σαφώς και επηρεάζει την τελική απόφαση. Δεν θα πρέπει, ωστόσο, να είναι το κυρίαρχο κριτήριο, διότι διαφορετικά γίνονται εκπτώσεις τόσο στην ποιότητα όσο και στην ασφάλεια. Όπως κάθε χρόνο, έτσι και φέτος η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έδωσε στη δημοσιότητα τη νέα ανανεωμένη λίστα της στην οποία περιλαμβάνονται οι αεροπορικές που είτε απαγορεύεται να πετούν, είτε έχουν δεχτεί περιορισμούς κατά την εκτέλεση πτήσεων εντός του εναέριου χώρου της ΕΕ.
Κατόπιν ανανέωσης των κανόνων ασφάλειας, ως μέρος της αεροπορικής στρατηγικής της ΕΕ, σειρά είχε η ενημέρωση της Λίστας Ασφάλειας των Αερομεταφορών της ΕΕ . Όπως αναφέρεται στον ενημερωμένο κατάλογο ασφάλειας των αερομεταφορών της ΕΕ, αποκαθίσταται η αεροπορική εταιρεία του Καζακστάν Air Astana, τις οποίας οι πτητικές δραστηριότητες στην ΕΕ είχαν περιοριστεί από το 2009, ενώ προστίθεται στη λίστα η Iraqi Airways, λόγω άλυτων προβλημάτων ασφάλειας.
Σύμφωνα με την Επίτροπο της ΕΕ για τις Μεταφορές, Violeta Bulc, η προσφορά του υψηλότερου επιπέδου ασφάλειας πτήσεων για τους Ευρωπαίους πολίτες αποτελεί προτεραιότητα της Επιτροπής. Η ίδια μάλιστα εξέφρασε την ικανοποίησή της για την αποκατάσταση της Air Astana μετά από έξι χρόνια προσπαθειών, ωστόσο, τόνισε πως για το συμφέρον των Ευρωπαίων πολιτών είναι αναγκασμένοι να διατηρήσουν άλλους αερομεταφορείς του Καζακστάν στον κατάλογο και να προσθέσουν την Iraqi Airways.
Όσο πάντως και αν προξενεί εντύπωση, από την λίστα «φωτιά» απουσιάζουν τα ονόματα αεροπορικών εταιρειών από την Ταϊλάνδη. Παρόλα αυτά, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Αεροπορικής Ασφάλειας (EASA) θα συνεχίσουν τη συνεργασία με τις αρχές της Ταϊλάνδης για την ενίσχυση της ασφάλειας της αεροπορίας της χώρας και σε περίπτωση που κριθεί απαραίτητη η λήψη μέτρων και εντοπιστούν πρακτικές που θέτουν σε κίνδυνο τη ζωή των επιβατών, τότε αρκετοί αερομεταφορείς της Ταϊλάνδης θα μπουν εκ νέου στο «μικροσκόπιο».
Ειδικότερα, ο ενημερωμένος κατάλογος ασφάλειας των αερομεταφορών της ΕΕ περιλαμβάνει όλες τις αεροπορικές εταιρείες , στο σύνολό τους 228, που είναι πιστοποιημένες σε 20 κράτη. Αυτό συμβαίνει λόγω της έλλειψης εποπτείας ασφάλειας από τις Αρχές Πολιτικής Αεροπορίας στα ακόλουθα κράτη: Αφγανιστάν, Αγκόλα, Μπενίν, Δημοκρατία του Κονγκό, Λαϊκή Δημοκρατία του Κονγκό, Τζιμπουτί, Ισημερινή Γουινέα, Ερυθραία, Γκαμπόν, Ινδονησία ,Καζακστάν, Δημοκρατία της Κιργιζίας, Λιβερία, Λιβύη, Μοζαμβίκη, Νεπάλ, Σάο Τομέ και Πρίνσιπε, Σιέρα Λεόνε, Σουδάν και Ζάμπια.
Επιπρόσθετα, στη λίστα βρίσκονται δύο μεμονωμένες αεροπορικές εταιρείες, για τις οποίες εκφράζονται ανησυχίες για την ασφάλεια των πτήσεών τους, την Iraqi Airways και την Blue Wing Airlines από το Σουρινάμ, ανεβάζοντας το συνολικό ποσό των αεροπορικών εταιρειών που απαγορεύεται να πετούν στους ουρανούς της ΕΕ σε 230. Ενώ σε ξεχωριστή κατηγορία υπάγονται επτά αεροπορικές εταιρείες που υπόκεινται σε περιορισμούς λειτουργίας. Οι εταιρείες αυτές μπορούν να πετούν μόνο στην ΕΕ με συγκεκριμένους τύπους αεροσκαφών. Πρόκειται για τις: Afrijet και SN2AG (Γκαμπόν), Air Koryo (Λαϊκή Δημοκρατία της Κορέας), Air Service Comores (Κομόρες), Iran Air (Ιράν), TAAG Angolan Airlines (Αγκόλα) και Air Madagascar (Μαδαγασκάρη).
Επιπρόσθετα, στη λίστα βρίσκονται δύο μεμονωμένες αεροπορικές εταιρείες, για τις οποίες εκφράζονται ανησυχίες για την ασφάλεια των πτήσεών τους, την Iraqi Airways και την Blue Wing Airlines από το Σουρινάμ, ανεβάζοντας το συνολικό ποσό των αεροπορικών εταιρειών που απαγορεύεται να πετούν στους ουρανούς της ΕΕ σε 230. Ενώ σε ξεχωριστή κατηγορία υπάγονται επτά αεροπορικές εταιρείες που υπόκεινται σε περιορισμούς λειτουργίας. Οι εταιρείες αυτές μπορούν να πετούν μόνο στην ΕΕ με συγκεκριμένους τύπους αεροσκαφών. Πρόκειται για τις: Afrijet και SN2AG (Γκαμπόν), Air Koryo (Λαϊκή Δημοκρατία της Κορέας), Air Service Comores (Κομόρες), Iran Air (Ιράν), TAAG Angolan Airlines (Αγκόλα) και Air Madagascar (Μαδαγασκάρη).
Είναι γεγονός πως καθώς αυξάνεται ο αριθμός των αεροπορικών δυστυχημάτων η ανάγκη αυστηρότερου ελέγχου κρίνεται επιβεβλημένη. Η δημοσίευση της λίστα όχι μόνο «ξεσκαρτάρει» τις σοβαρές από τις επικίνδυνες αεροπορικές, αλλά παράλληλα λειτουργεί συμπληρωματικά ως προς το νέο σύστημα αδειοδότησης για τους αερομεταφορείς τρίτων χωρών, το οποίο σταδιακά τίθεται σε εφαρμογή από τον Ιούνιο του 2015 και θα ενισχύσει περαιτέρω την ασφάλεια των αερομεταφορών, ενώ θα μειώσει τη γραφειοκρατία.
Δείτε αναλυτικά τη λίστα με τις απαγορευμένες αεροπορικές ΕΔΩ.
(Πηγή: Fortunegreece)
http://news247.gr/