Ο Άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός για τους λαθραίους εισβολείς(1714-1779)«Θάρθη καιρός να σας πάρουν οι εχθροί σας
και τη στάχτη από τη φωτιά, αλλά σεις να μην αλλάξετε την πίστιν σας, όπως θα κάμουν οι άλλοι»
Ο μαρτυρικός θάνατος του Αγίου Κοσμά
Η πολυσυζητημένη και καταξιωμένη μορφή του Αγίου Κοσμά του Αιτωλού, του εθναποστόλου και νεομάρτυρος της Εκκλησίας μας, είναι βαθειά χαραγμένη στη συνείδηση του ελληνικού λαού.
Ο διδάχος των σκλάβων δεν υπήρξε μόνον η γενναία μορφή που παρηγορούσε, ενίσχυε τον καταδυναστευόμενο λαό μας και κρατούσε άσβεστο τον πόθο για την ελευθερία του. Και σήμερα, εις τον αγώνα της αποστασίας, ο λαός μας συγκινείται και ενθουσιάζεται από την αγία μορφή του νεομάρτυρος Κοσμά του Αιτωλού- και σήμερα αναζητά τις διδαχές του και ενθυμήται τις προφητείες του – και τρέφεται από τα κυρύγματά του και ωφελείται πνευματικώς.
Ο Βίος του Αγίου Κοσμά
Ο Άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός γεννήθηκε το 1714 στο Μέγα Δένδρο της Επαρχίας Αποκούρου της Αιτωλίας. Μαθαίνει τα πρώτα γράμματα κοντά σε κληρικούς δασκάλους στον τόπο του, μόρφωση την οποία θα συμπληρώσει αργότερα στην Αθωνιάδα σχολή του Αγ. Όρους (1750). Απέκτησε μια βαθιά εκκλησιαστική γνώση και μια επαρκή γενικότερη παιδεία. Γνώριζε καλά Ελληνικά και ξένες γλώσσες (Εβραϊκά, Τουρκικά, Φράγκικα). Το 1759 έγινε μοναχός στη Μονή Φιλοθέου, οπότε άλλαξε το κοσμικό του όνομα από Κώνστας σε Κοσμάς. Οι Έλληνες ραγιάδες ζούσαν τότε μέσα στην πικρή σκλαβιά των Τούρκων και ήταν βυθισμένοι στο σκοτάδι της αμάθειας.
«Η πατρίδα μου , η ψεύτικη και γήινη και μάταιη, είναι από την επαρχίαν Απόκουρο. Ο πατέρας μου, η μητέρα μου, το γένος μου, ευσεβείς Ορθόδοξοι Χριστιανοί». Οι γονείς του ήταν Ηπειρώτες. Η οικογένειά του καταγόταν από τα Γραμενοχώρια. Όμως οι δίωξεις των Τούρκων τους ανάγκασαν να ζητήσουν καταφύγιο στη Σκουληκαρία της Άρτας στην αρχή, και στη συνέχεια στο χωριό Ταξιάρχης της Αιτωλοακαρνανίας, όπου και γεννήθηκε ο μεγαλύτερος αδελφός του Κοσμά, ο ιερομόναχος Χρύσανθος, για να μετεγκατασταθούν λίγο αργότερα στο Μέγα Δένδρο, που την εποχή εκείνη είχε 400 οικογένειες.
Για το επάγγελμά τους έχουμε γραπτή μαρτυρία κάποιου σύγχρονού του: «και η γενεά αυτού ήταν ανυφαντάδες». Εδώ, λοιπόν, στο Μ. Δένδρο γεννήθηκε ο Κοσμάς, ο Κώνστας Δημητρίου, όπως λεγόταν αρχικά το δεύτερο παιδί τους. Σε ηλικία 46 ετών πραγματοποίησε τρεις με τέσσερις περιοδείες με την ευλογία και άδεια του Πατριάρχη. Γύρισε όλη την ηπειρωτική Ελλάδα, έφτασε έως και τη Βόρεια Ήπειρο. Επίσης περιόδευσε στη Βόρεια Πελοπόννησο και σε αρκετά νησιά του Αιγαίου και του Ιονίου.
Κήρυττε σε πόλεις και χωριά, σε ορεινές και απομονωμένες περιοχές, πάντοτε κάτω από ένα μεγάλο ξύλινο σταυρό που στηνόταν, αψηφώντας το μόχθο και τον κίνδυνο, βρίσκοντας τεράστια απήχηση. Στις 23 Αυγούστου 1779 και ενώ δίδασκε στο Καλικόντασι της Β. Ηπείρου, συνελήφθη με εντολή του Κούρτ Πασά, από συκοφαντίες των Εβραίων για κατασκοπεία υπέρ της Ρωσίας και με την κατηγορία ότι υποκινούσε επανάσταση. Την επομένη και σε ηλικία 65 ετών απαγχονίστηκε στις όχθες του ποταμού Άψου. Η Εκκλησία μας τον ανακήρυξε σε Άγιο της στις 21 Απριλίου του 1961 και η μνήμη του τιμάται στις 24 Αυγούστου.
Πρόρρησις των μελλόντων
Τα γνωρίσματα της βιβλικής προφητείας παρουσιάζουν υπό κλίμακα και οι προφητείες του Αγίου Κοσμά. Συμπλέκονται δηλαδή με ιστορικά γεγονότα και λαμβάνουν ως μάρτυρες διάφορα σημάδια, κυρίως σταυρούς, που έστηνε ο ίδιος. Θα αναφέρουμε μερικές τέτοιες προφητείες, οι οποίες μαρτυρούνται αναμφισβήτητα, αν και είναι από τις πλέον άγνωστες. Οι δύο πρώτες είναι ανέκδοτες, η τρίτη και η τέταρτη δεν έχουν επισημανθεί, όσο γνωρίζουμε, από άλλον ερμηνευτή, την δε πέμπτη θεωρούμε κατ’ εξοχήν χαρακτηριστική της προφητικής νοοτροπίας του Αγίου Κοσμά…
Οι Προφητείες Του
1. “Αυτό μια μέρα θα γίνη Ρωμαίϊκο και καλότυχος όποιος ζήση σε εκείνο το βασίλειο”.
(Συνήθιζε να λέγη εις διάφορα μέρη της υποδούλου Ελλάδος, τα οποία μετά ταύτα απηλευθηρώθησαν).
2. Ω ευλογημένο βουνό, πόσες ψυχές γυναικόπαιδα θα σώσης όταν έλθουν τα χαλεπά χρόνια!”.
(Είπε την προφητεία αυτήν εν Σιατίστη και αλλαχού αντικρύζων τα βουνά, τα οποία κατά τούς χρόνους της Ελληνικής Επαναστάσεως έγιναν κρησφύγετα των γυναικοπαίδων).
3. “Καλότυχοι σεις, οι οποίοι ευρέθητε εδώ πάνω εις τα ψηλά βουνά, διότι αυτά θα σας φυλάξουν από πολλά δεινά. Θα ακούτε και δεν θα βλέπετε τον κίνδυνο. Τρεις ώρες η τρεις μέρες θα υποφέρετε”.
(Ελέχθη εις την περιφέρειαν Σιατίστης)
4. “Το ποθούμενο θα γίνη στην τρίτη γενεά. Θα το ιδούν τα εγγόνια σας”.
(Ελέχθη εν Χειμάρρα).
5. “Θάρθη καιρός να σας πάρουν οι εχθροί σας και τη στάχτη από τη φωτιά, αλλά σεις να μην αλλάξετε την πίστιν σας, όπως θα κάμουν οι άλλοι”.
(Ελέχθη εν Σιατίστη).
6. “Σας λυπάμαι για την περηφάνεια, οπού έχετε. Το ποδάρι μου εδώ δεν θα ξαναπατήση. Και εάν δεν αφήσετε αυτά τα πράγματα που κάνετε, την αυθαιρεσία και ληστεία, θα καταστραφήτε. Σε κείνο το κλαρί, που κρεμάτε τα σπαθιά σας, θαρθή μια μέρα που θα κρεμάσουν οι γύφτοι τα όργανά τους”.
(Ελέχθη εις χωρίον Άγιος Δονάτος Σουλίου).
7. “Θάρθουν οι κόκκινοι σκούφοι κι’ ύστερα οι Άγγλοι επί 54 χρόνια, και κατόπιν θα γίνη Ρωμαίϊκο”.
(Ελέχθη εν Κεφαλληνία περί της απελευθερώσεως της Επτανήσου).
8. “Τα όρια του Ρωμαίϊκου θάνε η Βωβούσα (ο ποταμός Αώος)”.
(Ελέχθη εν Παλαιά Άρτη).
9. “Εκείθε θάρθη το Ρωμαίϊκο”.
(Την προφητεία ταύτην είπεν ο Άγιος εν Πρεβέζη δεικνύων το μέρος της Στερεάς, από το οποίον θα προήρχετο ο στρατός της ελευθερίας. Η προφητεία επραγματοποιήθη τω 1912).
10. “Τα βάσανα είνε ακόμη πολλά. Θυμηθήτε τα λόγια μου• προσεύχεσθε, ενεργείτε και υπομένετε στερεά. Έως ότου να κλείση αυτή η πληγή του πλατάνου, το χωριό σας θάνε σκλαβωμένο και δυστυχισμένο”.
(Ελέχθη εις Τσαραπλανά, το σημερινόν Βασιλικόν της Ηπείρου. Η πληγή του πλατάνου έκλεισε τω 1912, έτος απελευθερώσεως της Ηπείρου).
11. “Ποτε θαρθή το ποθούμενον;”, ηρώτησαν τον Άγιον εις Τσαραπλανά της Ηπείρου. “Όταν σμίξουν αυτά”, απήντησεν ο Άγιος δεικνύων δύο δενδρύλια.
(Τα δενδρύλια εμεγάλωσαν, επάχυναν και έσμιξαν τω 1912).
Ο Άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός στους Έλληνες για το «σήμερα»
12. “Με άλλους θα κοιμηθήτε και με άλλους θα ξημερώσετε”.
13. “Θα ιδήτε τρεις φαμίλιες σ’ ένα σπίτι”.
14. “Εσείς θα πάτε να κατοικήσετε αλλού και άλλοι θαρθούν να κατοικήσουν σε σας”.
«Είδε» τον Γ’ Παγκόσμιο Πόλεμο
15. “Θα ιδήτε και τακτικό στρατό, θα ιδήτε και ρέμπελο (αντάρτικο)• από αυτούς πολλά θα υποφέρετε”.
16. “Θα σας ζητήσουν τα ντουφέκια• να έχετε διπλά• να δώκετε το ένα και να κρατήσετε το άλλο. Ένα ντουφέκι 100 ψυχές θα γλυτώση”.
17. “Θα έρθη καιρός που θα διευθύνουν τον κόσμο τα άλαλα και τα μπάλαλα”.
18. “Η αιτία του γενικού πολέμου θα είνε από τη Δαλματία”.
19. “Η αιτία του γενικού πολέμου θάρθη από τη Δαλματία. Πρώτα θα διαμελισθή η Αυστρία (Γιουγκοσλαβία) και ύστερα η Τουρκία”.
20. “Ο χαλασμός θα γίνη από ένα κασσιδιάρη” .
21. “Θα προσπαθούν να το λύσουν με την πέννα, μα δεν θα μπορούν. 99 φορές με τον πόλεμο και μια με την πέννα”.
22. “Αν βρεθούν 3 δυνάμεις σύμφωνες, τίποτε δεν θα πάθετε”.
23. “Αν το ζήτημα λυθή με τον πόλεμο, θα πάθετε πολλές καταστροφές• σε τρεις χώρες μια θα μείνη…”.
24. “Θα έρθη καιρός που δεν θα ακούτε (μαθαίνετε) τίποτε”.
25. “Ο,τι σας ζητούν, να δίνετε• ψυχές μόνον να γλυτώνετε”.
26. “Αν βρίσκουν στο δρόμο ασήμι, δεν θα σκύβουν να το πάρουν. Για ένα όμως αστάχυ θα σκοτώνωνται ποιός να το πρωτοπάρη…”.
27. “Το κακό θα σας έρθη από τούς διαβασμένους”.
28. “Ή τρεις μέρες ή τρεις μήνες ή τρία χρόνια θα βαστάξη”.
29. “Θάρθη καιρός που δεν θα υπάρχη αυτή η αρμονία που είνε σήμερα μεταξύ λαού και κλήρου”.
30. “Οι κληρικοί θα γίνουν οι χειρότεροι και οι ασεβέστεροι των όλων”.
Η Τουρκία και η λύτρωση των χαμένων πατρίδων
Οι προφητείες του, αφορούν τα πολεμικά γεγονότα των τελευταίων ετών αλλά και τις εξελίξεις από εδώ και πέρα. Λέει ο Αγιος Κοσμάς ο Αιτωλός για τον Πόλεμο: «Θάρθει όταν έρθουν δύο καλοκαίρια και δύο Πασχαλιές μαζί».
Πράγματι το 1991 όταν σύμφωνα με το παλαιό ημερολόγιο η 25 Μαρτίου (επέτειος επανάστασης του έθνους) συνέπεσε με το Πάσχα και υπήρχε τέτοια ζέστη σαν να είχαμε δύο καλοκαίρια, ξεκίνησε ο πόλεμος στο Ιράκ και συγχρόνως οι πρώτες συγκρούσεις στη Γιουγκοσλαβία.
Πιο κάτω λέει πως, αν ακούσετε ότι ο πόλεμος πιάστηκε από κάτω τότε κοντά θα είναι. Αν ο πόλεμος πιαστεί από κάτω λίγα θα πάθετε ,αν πιαστεί από πάνω θα πάθετε πολλά. Λάκκοι και βράχοι στη Δερόπολη (περιοχή στην Αλβανία ) θα είναι γεμάτοι πρόσφυγες. Θα προσπαθούν να το λύσουν με την πένα μα δε θα μπορούν ,99 φορές με τον πόλεμο και μία με την πένα. Θα μαζωχτεί το χιλιάρμενο (πολλά πλοία μαζί ) στο σκάλωμα (Αγιοι Σαράντα-Αλβανία). Θα δείτε να πετάνε άνθρωποι στον ουρανό σαν τα μαυροπούλια και να ρίχνουν φωτιά στον κόσμο. (βομβαρδιστικά;) Στη συνεχεια, οι προφητείες του Αγιου Κοσμά περιγράφουν γεγονότα που ακόμη δεν έχουν συμβεί και αναμένονται στο άμεσο μέλλον.
Οι τούρκοι θα φύγουν αλλά θα ξανάρθουν πάλι μέχρι τα Εξαμήλια (περιοχή στην Αλβανία όπου οι τούρκοι έχουν τώρα στρατιωτική βάση). Έπειτα θα τους κυνηγήσετε μέχρι την κόκκινη μηλιά (στα βάθη της Ασίας).
Πρώτα θα διαμελιστεί η Αυστρία (Αυστρο-ουγγαρία λεγόταν στην εποχή του Κοσμά η περιοχή της Γιουγκοσλαβίας) και έπειτα η Τουρκία. Προβλέπεται μετά τα γεγονότα της Γιουγκοσλαβίας να δημιουργηθούν προβλήματα και στην Τουρκία.Οταν θα ιδείτε το χιλάρμενο στα Ελληνικά ύδατα τότε θα λυθεί το ζήτημα της Πόλης. Στην Πόλη θα χυθεί τόσο αίμα που τριχρονίτικο δαμάλι θα πλεύσει.
Η προφητεία που αφορά έναν πόλεμο γύρω από την Κωνσταντινούπολη συνδυάζεται και με άλλες προφητείες που έχουν γραφεί κατά τη Βυζαντινή περίοδο. Ετσι έχουμε την προφητεία του Αγίου Ανδρέα του δια Χριστόν Σαλού που λέει ότι το ξανθόν έθνος του οποίου το όνομα αρχίζει από το γράμμα “Ρ” θα εισέλθει στην Κωνσταντινούπολη και θα εκδιώξει τους Τούρκους. Αλλη μία προφητεία του “ανωνύμου” όπως λέγεται (1053 μ.Χ.), περιγράφει μία σειρά παραπλήσιων γεγονότων: Νίκη ορθοδόξων λαών και γενική σφαγή αγαρηνών (Μουσουλμάνων). Ανησυχία Κόσμου. Γενική απελπισία επί της γης. Μάχη επτά κρατών στην Κωνσταντινούπολη. Τρία ημερονύκτια σφαγή. Νίκη του μεγαλυτέρου κράτους κατά των εξ κρατών. Συμμαχία εξ κρατών κατά εβδόμου κράτους Ρωσίας και τρία ημερονύκτια σφαγή. Παύση πολέμου και παράδοση της Πόλης στους Ελληνες.
Ενδεικτικά σας παραθέτουμε:
“Στην Πόλι θα χυθή αίμα που τριχρονίτικο δαμάλι θα πλέξη (πλεύση)”.
“Θάρθη πρώτα ένα ψευτορωμαίϊκο• να μη το πιστέψετε• θα φύγη πίσω”.
“Θα μαζωχτή το χιλιάρμενο στο Σκάλωμα (Άγιοι Σαράντα) και θάρθουν κοκκινογέλεκοι, να πολεμήσουν για σας”.
“Οι Τούρκοι θα φύγουν, αλλά θα ξανάρθουν πάλι και θα φθάσουν ως τα Εξαμίλια. Στο τέλος θα τούς διώξουν εις Κοκκινη Μηλιά. Από τούς Τούρκους το 1/3 θα σκοτωθή, το άλλο τρίτο θα βαπτισθή και μονάχα το 1/3 θα πάη στην Κοκκινη Μηλιά” .
“Τόσα πολλά θα γίνουν, που οι μανάδες θα γεννήσουν πρόωρα από το φόβο τους”.
Οι προφητείες και τα σχόλια ελήφθησαν από το βιβλίο «Κοσμάς ο Αιτωλός» του μακαριστού Μητροπολίτου Φλωρίνης κ. Αυγουστίνου Καντιώτου
http://www.makeleio.gr/?p=564198