MENU

Η Lidl Hellas στο μικροσκόπιο του ΕΦΕΤ και της Γενικής Γραμματείας Καταναλωτή

Δύο σημαντικά γεγονότα φέρνουν στο προσκήνιο την αλυσίδα σε μία κρίσιμη στιγμή
Στο «δόκανο» των Αρχών έπεσε η εκπτωτική αλυσίδα σουπερ μάρκετ Lidl  τρείς ημέρες πριν από τον εορτασμό του Πάσχα.
Δύο σημαντικά γεγονότα φέρνουν στο προσκήνιο την αλυσίδα σε μία κρίσιμη στιγμή, καθώς τα δύο τελευταία χρόνια κερδίζει μερίδια αγοράς καταλαμβάνοντας τη δεύτερη θέση στην αγορά του λιανεμπορίου αφού ο τζίρος της αλυσίδας ανήλθε στα 2 δισ. ευρώ το 2016.
Το πρώτο γεγονός ήταν ο εντοπισμός και η παρουσία σαλμονέλας στο προϊόν “Σουβλάκια Κοτόπουλο με πιπεριά 520g”, με ημερομηνία λήξης 11.04.2017.Η διοίκηση της εταιρείας σε ανακοίνωσή της που ανάρτησε στην ιστοσελίδα της ανέφερε προς ενημέρωση των καταναλωτών.
«Ότι κατόπιν ενημέρωσης από τον Ε.Φ.Ε.Τ. για παρουσία σαλμονέλας στο προϊόν “Σουβλάκια Κοτόπουλο με πιπεριά 520g”, με ημερομηνία λήξης 11.04.2017 που παράγεται από την εταιρεία Νιτσιάκος Α.Β.Ε.Ε., η εταιρία μας προβαίνει για προληπτικούς λόγους στην άμεση απόσυρση του προϊόντος, παρόλο που το προϊόν καθίσταται ασφαλές κατόπιν της απαιτούμενης πριν την κατανάλωση θερμικής επεξεργασίας (μαγείρεμα).
Με την ανακοίνωσή της στη ουσία επιρρίπτει ευθύνες στην εταιρεία Νιστιάκος Α.Β.Ε.Ε.
Η Lidl Hellas στην ίδια ανακοίνωση επισημαίνει ότι «η εταιρεία έχοντας δεσμευτεί για τη προστασία και την διασφάλιση της υγείας των καταναλωτών, δίνοντας ιδιαίτερη προσοχή στην ασφάλεια και στην ποιότητα των προϊόντων της, αντέδρασε ως όφειλε άμεσα λαμβάνοντας όλα τα ενδεικνυόμενα προς αυτήν την κατεύθυνση μέτρα, ούτως ώστε να αποκλειστεί ο κίνδυνος για το καταναλωτικό κοινό και να εξεταστούν τα όποια περαιτέρω μέτρα».
Πάντως/ η Lidl Hellas παρακαλεί τους πελάτες που έχουν αγοράσει το προϊόν, να το επιστρέψουν σε οποιοδήποτε από τα καταστήματα της εταιρείας μας, λαμβάνοντας φυσικά το αντίτιμο της αγοράς του.
Το bankingnews αναζήτησε τη διοίκηση της εταιρείας Νιτσίακος έτσι ώστε να δώσει τη δική της εξήγηση για το περιστατικό καθώς ήταν δικό της το προϊόν που εντοπίστηκε με σαλμονέλα αλλά μέχρι την ώρα που γράφονταν το ρεπορτάζ δεν υπήρχε κάποια επικοινωνία μαζί μας.
Αξίζει να αναφερθεί ότι υψηλόβαθμο στέλεχος του υπουργείου με εμπειρία στους ελέγχους είπε στο bankingnews ότι πρόκειται για γκρίζα περιοχή για το ποιος έχει την ευθύνη και θα χρειασθεί επιμελής έρευνα για να βγει ασφαλής απόφαση.
Την ίδια στιγμή, η Lidl Hellas καλείται να δώσει απαντήσεις στην αρμόδια Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Καταναλωτή για τη διαφημιστική καμπάνια που έκανε μέσα από την ιστοσελίδα προβάλλοντας ότι διαθέτει αρνάκι γάλακτος με 6,49 ευρώ το ευρώ επισημαίνοντας όμως προς τους καταναλωτές «ΜΌΝΟ ΓΙΑ ΛΙΓΟ».
Η επισήμανση αυτή μπήκε στο στόχαστρο της Γραμματείας Καταναλωτή ζητώντας εξηγήσεις από τη διοίκηση της εταιρείας.
Σύμφωνα με πληροφορίες η Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Καταναλωτή με έγγραφό της και με ημερομηνία 12 Απριλίου ζητά εξηγήσεις για τις προωθητικές ενέργειες με αιχμή το αρνί του Πάσχα.
Με αφορμή αναφορά στον ιστότοπο της εταιρίας και στο φυλλάδιο προσφορών για τη Μεγάλη Εβδομάδα που λέει: Αρνάκι γάλακτος νωπό ολόκληρο «μονο για λίγο 5,29 το κιλό» και νωπό ή τεμαχιςμένο σε «μοναδική τιμή» η Γενική Γραμματεία ζητεί ενημέρωση μέχρι την Μ. Παρασκευή για τα έξής:
– Σε ποιο χρονικό διάστημα αναφέρεται η ένδειξη «μόνο για λιγο»
-Συνεπάγεται αύξηση τις τιμής η εξάντληση των αποθεμάτων εντός αυτού του διαστήματος
-Ποιος είναι ο αριθμός των τεμαχίων των αρνιών με τη συγκεκριμένη τιμή
-Ποια είναι η τελική τιμή των προϊόντων κρέατος που αναφέρονται στο φυλλάδιο με την ένδειξη «σε μοναδική» τιμή. Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες οι προωθητικές ενέργειες ελέγχονται ως αθέμιτη πρακτική κατά το Ν 2251/94. Μάλιστα τονίζεται ότι η δήλωση εκ μέρους του προμηθευτή ότι ένα προϊόν θα είναι διαθέσιμο για περιορισμένο χρονικό διάστημα ώστε να προκληθεί η άμεση λήψη απόφασης από τον καταναλωτή έρχεται σε αντίθεση με τη νομοθεσία και θεωρείται ως αθέμιτη πρακτική.
Νίκος Θεοδωρόπουλος

www.bankingnews.gr