Σύμφωνα με NAVTEX που εξέδωσε στο πλαίσιο άσκησης διάσωσης η Αγκυρα σε χερσαίο έδαφος, το Καστελόριζο είναι τουρκικό έδαφος και περιλαμβάνεται στην άσκηση ως τέτοιο!
Η Τουρκία, με τη NAVTEX 345/2018, ανακοίνωσε τη διεξαγωγή άσκησης έρευνας και διάσωσης στις 7 Μαρτίου και στο Καστελόριζο, μπορεί να επιχειρήσουν να προσγειωθούν τουρκικά ελικόπτερα!
Από την Αθήνα διαμηνύουν όπως αναφέρουν απόλυτα έγκυρες κυβερνητικές πηγές στο pronews.gr: «Ελπίζουμε να μην διανοηθούν να κάνουν κάτι που θα αμφισβητήσει ενεργά την ελληνική κυριαρχία στο νησί. Θα λάβουν άμεση απάντηση και θα είναι κάτι που θα το θυμούνται για καιρό»! Ετσι ακριβώς μας μεταφέρθηκε!
Το ελληνικό ΓΕΕΘΑ ανησυχούσε από την Παρασκευή, ότι εντός των επόμενων ωρών ή ημερών θα εξελισσόταν τουρκική ενέργεια στο Αιγαίο (διαβάστε σχετικά εδώ). Οπως και έγινε.
Ακολουθούν ο χάρτης και η τουρκική Navtex...
ΝΑVTEX 345/2018
TURNHOS N/W : 0345/18
MEDITERRANEAN SEA
SEARCH AND RESCUE (SAR) EXERCISE, ON 07 MAR 18 FROM 1100Z TO 1500Z OUT OF FOREIGN TERRITORIAL WATERS IN AREA BOUNDED BY;
36 21.44 N – 029 08.88 E
35 39.64 N – 029 08.88 E
35 39.64 N – 029 59.60 E
36 12.92 N – 029 59.60 E
CAUTION ADVISED.
Εάν υπάρχει μία φράση που θα μπορούσε να δώσει τον ακριβή προσδιορισμό για το τι είναι σήμερα η Μεγίστη (Kαστελόριζο), η Ρω και η Στρογγύλη, θα συνοψιζόταν στο ότι τα νησιά αυτά αποτελούν το πιο ακριβό «οικόπεδο» της Ευρώπης.
Αποκομμένα από την υπόλοιπη Ελλάδα, δεκάδες μίλια μακριά από την Ρόδο και την Κάρπαθο, τα τρία αυτά νησιά συνιστούν την ελληνική ΑΟΖ που "χάνεται" στα βάθη της Ανατολικής Μεσογείου και συναντάται με την κυπριακή ΑΟΖ
Η μεγάλη απόσταση που χωρίζει τη Μεγίστη από την Ρόδο (135 χλμ.) και την Κάρπαθο (233 χλμ.), σε συνδυασμό με τη μόλις μερικών μιλίων απόσταση που τη χωρίζει από τις τουρκικές ακτές, καθώς και το πολύ μικρό μέγεθός της, αποτελούν τα βασικά αδύναμα σημεία της ελληνικής αμυντικής προσπάθειας σε ό,τι αφορά τη Μεγίστη.
Σε όλα αυτά πρέπει να προστεθεί και το γεγονός ότι ενώ η κοινότητα του νησιού θεωρητικά αριθμεί 500 περίπου μέλη, στην ουσία στο νησί κατοικούν μόλις 200 άτομα, πολλά από τα οποία δεν είναι καν Έλληνες πολίτες.
Δυστυχώς, η εγκατάλειψη του νησιού από την πολιτεία οδήγησε πολλούς κατοίκους του νησιού να φύγουν προς την Ρόδο και την Αθήνα ή στο εξωτερικό για μία καλύτερη τύχη.
Επομένως, τα βασικά ανθρωπογεωγραφικά στοιχεία των νησιών συνοψίζονται στη μεγάλη απόσταση της Μεγίστης από τα υπόλοιπα ελληνικά νησιά (από την Ρόδο και από την Κάρπαθο), στη μικρή απόσταση από την Τουρκία (μόλις 2,8 χλμ. από το βόρειο σημείο του νησιού), στο μικρό μέγεθος της Μεγίστης (6,1 χλμ. μήκος και 2,7 χλμ. πλάτος) αλλά και της Ρω και της Στρογγύλης, και στον απελπιστικά μικρό αριθμό των κατοίκων, όταν πριν από αρκετές δεκαετίες η Μεγίστη έφτασε να έχει μέχρι και 12-14.000 κατοίκους και διέθετε έναν από τους μεγαλύτερους εμπορικούς στόλους στο Αιγαίο.
Ο οικισμός του νησιού βρίσκεται στην ανατολική ακτή του, ακριβώς απέναντι από την Τουρκία, σε απόσταση 7,1 χλμ. από το λιμάνι του Κας.
Το νησί δεν διαθέτει φυσικές πηγές νερού, εκτός από τη μεγάλη υδατοδεξαμενή που βρίσκεται ακριβώς δίπλα στο αεροδρόμιο, ούτε κάποιες εκτεταμένες παραλίες. Το μοναδικό λιμάνι (με μήκος 370 μέτρα και πλάτος 250 μέτρα) που διαθέτει το νησί βρίσκεται στον οικισμό και «βλέπει» προς τις ακτές της Τουρκίας, καθιστώντας ευάλωτη οποιαδήποτε προσπάθεια μεταφοράς εφοδίων και ανδρών στο νησί κατά τη διάρκεια μίας κρίσης.
Η απόσταση του αεροδρομίου της Ρόδου από το αεροδρόμιο της Μεγίστης είναι 136,37 χλμ. και διανύεται μέσα σε 40 λεπτά, συμπεριλαμβανομένου του χρόνου απογείωσης και προσγείωσης, με ταχύτητα πλεύσης 700 χλμ./ώρα.
Από το αεροδρόμιο της Καρπάθου (με μήκος 2,1 χλμ. και πλάτος 30 μέτρα) η Μεγίστη απέχει 233 χλμ. (απαιτούμενος χρόνος 68 λεπτά περίπου) και από την Κρήτη από το αεροδρόμιο της Σητείας, που είναι και το δυτικότερο αεροδρόμιο της Κρήτης, 330 χλμ. (μήκος διαδρόμου 2,1 χλμ. και πλάτος 30 μέτρα).
Στο κέντρο του νησιού, πριν από την είσοδο στον οικισμό της Μεγίστης, υπάρχει μία πεπλατυσμένη περιοχή μήκους 500 περίπου μέτρων και πλάτους 30-40 μέτρων, η οποία αποτελεί και το μόνο επίπεδο σημείο δίπλα στον δρόμο που συνδέει το αεροδρόμιο με τον οικισμό.
Το νησί διαθέτει μονάδα αφαλάτωσης και μονάδα παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας, η οποία χρησιμοποιεί ως καύσιμο το πετρέλαιο και τοποθετείται ΝΑ του οικισμού, ακριβώς απέναντι από τις τουρκικές ακτές, εκτεθειμένη στις βολές του τουρκικού πυροβολικού.
Άλλες πηγές παραγωγής ενέργειας δεν υπάρχουν, άρα οποιαδήποτε ζημιά στον σταθμό παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας της ΔΕΗ, σημαίνει και πλήρη διακοπή της παροχής.
Η ελληνική στρατιωτική δύναμη επί των τριών νήσων είναι επιπέδου ενισχυμένου Λόχου αλλάδεν θα μπορούσε να αποκλειστεί οποιαδήποτε περίπτωση ανταπόδοσης των πυρών από τις ελληνικές δυνάμεις, με απώλειες στον τουρκικό και αλλοδαπό πληθυσμό των τουρκικών παραλίων.
Η Τουρκία, με τη NAVTEX 345/2018, ανακοίνωσε τη διεξαγωγή άσκησης έρευνας και διάσωσης στις 7 Μαρτίου και στο Καστελόριζο, μπορεί να επιχειρήσουν να προσγειωθούν τουρκικά ελικόπτερα!
Από την Αθήνα διαμηνύουν όπως αναφέρουν απόλυτα έγκυρες κυβερνητικές πηγές στο pronews.gr: «Ελπίζουμε να μην διανοηθούν να κάνουν κάτι που θα αμφισβητήσει ενεργά την ελληνική κυριαρχία στο νησί. Θα λάβουν άμεση απάντηση και θα είναι κάτι που θα το θυμούνται για καιρό»! Ετσι ακριβώς μας μεταφέρθηκε!
Το ελληνικό ΓΕΕΘΑ ανησυχούσε από την Παρασκευή, ότι εντός των επόμενων ωρών ή ημερών θα εξελισσόταν τουρκική ενέργεια στο Αιγαίο (διαβάστε σχετικά εδώ). Οπως και έγινε.
Ακολουθούν ο χάρτης και η τουρκική Navtex...
ΝΑVTEX 345/2018
TURNHOS N/W : 0345/18
MEDITERRANEAN SEA
SEARCH AND RESCUE (SAR) EXERCISE, ON 07 MAR 18 FROM 1100Z TO 1500Z OUT OF FOREIGN TERRITORIAL WATERS IN AREA BOUNDED BY;
36 21.44 N – 029 08.88 E
35 39.64 N – 029 08.88 E
35 39.64 N – 029 59.60 E
36 12.92 N – 029 59.60 E
CAUTION ADVISED.
Εάν υπάρχει μία φράση που θα μπορούσε να δώσει τον ακριβή προσδιορισμό για το τι είναι σήμερα η Μεγίστη (Kαστελόριζο), η Ρω και η Στρογγύλη, θα συνοψιζόταν στο ότι τα νησιά αυτά αποτελούν το πιο ακριβό «οικόπεδο» της Ευρώπης.
Αποκομμένα από την υπόλοιπη Ελλάδα, δεκάδες μίλια μακριά από την Ρόδο και την Κάρπαθο, τα τρία αυτά νησιά συνιστούν την ελληνική ΑΟΖ που "χάνεται" στα βάθη της Ανατολικής Μεσογείου και συναντάται με την κυπριακή ΑΟΖ
Η μεγάλη απόσταση που χωρίζει τη Μεγίστη από την Ρόδο (135 χλμ.) και την Κάρπαθο (233 χλμ.), σε συνδυασμό με τη μόλις μερικών μιλίων απόσταση που τη χωρίζει από τις τουρκικές ακτές, καθώς και το πολύ μικρό μέγεθός της, αποτελούν τα βασικά αδύναμα σημεία της ελληνικής αμυντικής προσπάθειας σε ό,τι αφορά τη Μεγίστη.
Σε όλα αυτά πρέπει να προστεθεί και το γεγονός ότι ενώ η κοινότητα του νησιού θεωρητικά αριθμεί 500 περίπου μέλη, στην ουσία στο νησί κατοικούν μόλις 200 άτομα, πολλά από τα οποία δεν είναι καν Έλληνες πολίτες.
Δυστυχώς, η εγκατάλειψη του νησιού από την πολιτεία οδήγησε πολλούς κατοίκους του νησιού να φύγουν προς την Ρόδο και την Αθήνα ή στο εξωτερικό για μία καλύτερη τύχη.
Επομένως, τα βασικά ανθρωπογεωγραφικά στοιχεία των νησιών συνοψίζονται στη μεγάλη απόσταση της Μεγίστης από τα υπόλοιπα ελληνικά νησιά (από την Ρόδο και από την Κάρπαθο), στη μικρή απόσταση από την Τουρκία (μόλις 2,8 χλμ. από το βόρειο σημείο του νησιού), στο μικρό μέγεθος της Μεγίστης (6,1 χλμ. μήκος και 2,7 χλμ. πλάτος) αλλά και της Ρω και της Στρογγύλης, και στον απελπιστικά μικρό αριθμό των κατοίκων, όταν πριν από αρκετές δεκαετίες η Μεγίστη έφτασε να έχει μέχρι και 12-14.000 κατοίκους και διέθετε έναν από τους μεγαλύτερους εμπορικούς στόλους στο Αιγαίο.
Ο οικισμός του νησιού βρίσκεται στην ανατολική ακτή του, ακριβώς απέναντι από την Τουρκία, σε απόσταση 7,1 χλμ. από το λιμάνι του Κας.
Το νησί δεν διαθέτει φυσικές πηγές νερού, εκτός από τη μεγάλη υδατοδεξαμενή που βρίσκεται ακριβώς δίπλα στο αεροδρόμιο, ούτε κάποιες εκτεταμένες παραλίες. Το μοναδικό λιμάνι (με μήκος 370 μέτρα και πλάτος 250 μέτρα) που διαθέτει το νησί βρίσκεται στον οικισμό και «βλέπει» προς τις ακτές της Τουρκίας, καθιστώντας ευάλωτη οποιαδήποτε προσπάθεια μεταφοράς εφοδίων και ανδρών στο νησί κατά τη διάρκεια μίας κρίσης.
Η απόσταση του αεροδρομίου της Ρόδου από το αεροδρόμιο της Μεγίστης είναι 136,37 χλμ. και διανύεται μέσα σε 40 λεπτά, συμπεριλαμβανομένου του χρόνου απογείωσης και προσγείωσης, με ταχύτητα πλεύσης 700 χλμ./ώρα.
Από το αεροδρόμιο της Καρπάθου (με μήκος 2,1 χλμ. και πλάτος 30 μέτρα) η Μεγίστη απέχει 233 χλμ. (απαιτούμενος χρόνος 68 λεπτά περίπου) και από την Κρήτη από το αεροδρόμιο της Σητείας, που είναι και το δυτικότερο αεροδρόμιο της Κρήτης, 330 χλμ. (μήκος διαδρόμου 2,1 χλμ. και πλάτος 30 μέτρα).
Στο κέντρο του νησιού, πριν από την είσοδο στον οικισμό της Μεγίστης, υπάρχει μία πεπλατυσμένη περιοχή μήκους 500 περίπου μέτρων και πλάτους 30-40 μέτρων, η οποία αποτελεί και το μόνο επίπεδο σημείο δίπλα στον δρόμο που συνδέει το αεροδρόμιο με τον οικισμό.
Το νησί διαθέτει μονάδα αφαλάτωσης και μονάδα παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας, η οποία χρησιμοποιεί ως καύσιμο το πετρέλαιο και τοποθετείται ΝΑ του οικισμού, ακριβώς απέναντι από τις τουρκικές ακτές, εκτεθειμένη στις βολές του τουρκικού πυροβολικού.
Άλλες πηγές παραγωγής ενέργειας δεν υπάρχουν, άρα οποιαδήποτε ζημιά στον σταθμό παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας της ΔΕΗ, σημαίνει και πλήρη διακοπή της παροχής.
Η ελληνική στρατιωτική δύναμη επί των τριών νήσων είναι επιπέδου ενισχυμένου Λόχου αλλάδεν θα μπορούσε να αποκλειστεί οποιαδήποτε περίπτωση ανταπόδοσης των πυρών από τις ελληνικές δυνάμεις, με απώλειες στον τουρκικό και αλλοδαπό πληθυσμό των τουρκικών παραλίων.
Αναρτήθηκε από kapistrinews