Η εξαφάνιση της πτήσης 370 των μαλαισιανών αερογραμμών προκάλεσε σοκ σε ολόκληρο τον κόσμο.
Το αεροσκάφος, που εκτελούσε το δρομολόγιο Κουάλα Λουμπούρ-Πεκίνο, εξαφανίστηκε μυστηριωδώς πάνω από τον Ινδικό Ωκεανό μαζί με τους 239 επιβάτες και πλήρωμα.
Κι όσο κι αν είναι δύσκολο να φανταστεί κανείς, πώς ένα αεροσκάφος εξαφανίζεται στις μέρες «από προσώπου γης» με τη διαθέσιμη υπάρχουσα τεχνολογία, γεγονός παραμένει ότι το ερώτημα αυτό εξακολουθεί να παραμένει αναπάντητο αρκετούς μήνες μετά.
Σύμφωνα με δημοσίευμα της ιστοσελίδας howstuffworks.com, που επικαλείται στοιχεία από τη διεθνή οργάνωση Aviation Safety Network, από το 1948 έχουν εξαφανιστεί περισσότερα από 100 αεροσκάφη, τα οποία δε βρέθηκαν ποτέ. Σε κάποιες περιπτώσεις, είχαμε συντριβή αεροσκαφών, με τα αίτια που οδήγησαν σε αυτές να μην έχουν εξηγηθεί πλήρως ποτέ.
Δείτε παρακάτω δέκα χαρακτηριστικές περιπτώσεις αεροσκαφών, για τις οποίες το «μυστήριο» παραμένει άλυτο:
1. Η εξαφάνιση της Amelia Earhart
Τον Ιούνιο του 1937 η αεροπόρος Amelia Earhart επρόκειτο να γίνει η πρώτη γυναίκα που θα έκανε το γύρο του κόσμου με αεροπλάνο, διανύοντας μια απόσταση 46.671 χιλιομέτρων.
Στις 2 Ιουλίου, κι ενώ της είχαν απομείνει μόλις 11.265 χιλιόμετρα, η ίδια και ο Fred Noonan ξεκίνησαν από το Lae στην Παπούα Νέα Γουινέα για μια πτήση 4.114 χιλιομέτρων μέχρι το νησάκι Howland στον Ειρηνικό Ωκεανό.
Ένα πλοίο της αμερικανικής ακτοφυλακής, Itasca, είχε ρίξει άγκυρα στα ανοιχτά του νησιού, ενώ δύο ακόμη πλοία είχαν τοποθετηθεί κατά μήκος της διαδρομής της πτήσης ως δείκτες αναφοράς για το αεροπλάνο της Earhart. Παρ 'όλα αυτά, το αεροσκάφος έπεσε σε έντονη συννεφιά και βροχή, η οποία δυσκόλευε την πτήση.
Το επόμενο πρωί το Itasca «έπιασε» την εξής μετάδοση: «Πρέπει να βρισκόμαστε από πάνω σας, αλλά δε σας βλέπουμε. Τελειώνουν τα καύσιμα». Μία ώρα περίπου αργότερα η Earhart εξέπεμψε το εξής σήμα: «Πηγαίνουμε βόρεια και νότια».
Ήταν το τελευταίο σήμα που εξέπεμψε το αεροσκάφος της, το οποίο δεν έφτασε ποτέ στον προορισμό του.
Κάποιοι πιστεύουν ότι το αεροσκάφος συνετρίβη στον ωκεανό και πως οι επιβάτες του σκοτώθηκαν. Άλλοι ισχυρίζονται ότι οι επιβάτες κατάφεραν να επιζήσουν, όμως πέθαναν από δίψα σε ένα απομακρυσμένο νησί, ή ότι πιάστηκαν αιχμάλωτοι από Ιάπωνες, οι οποίοι πίστευαν ότι ήταν κατάσκοποι.
Μέχρι σήμερα το μυστήριο γύρω από την εξαφάνιση των Earhart και Noonan παραμένει άλυτο.
2. Σήματα Μορς με ένα ανεξήγητο μήνυμα
Τον Αύγουστο του 1947 ένα βρετανικό αεροσκάφος με 11 επιβάτες ξεκίνησε από το Μπουένος Άιρες με προορισμό το Σαντιάγκο της Χιλής. Το αεροσκάφος εξαφανίστηκε μερικά λεπτά πριν από την προσγείωση, αφήνοντας πίσω του ένα δυσνόητο μήνυμα μέσω σημάτων Μορς: STENDEC.
Η λέξη αυτή μεταδόθηκε τρεις φορές.
Πενήντα τρία χρόνια μετά, το 2000, μια ερευνητική αποστολή βρήκε τελικά το εξαφανισμένο αεροσκάφος, το οποίο είχε συντριβεί σε ένα βουνό σε απόσταση 50 χιλιομέτρων από τον προορισμό του.
Είχε εγκλωβιστεί μέσα σε έναν παγετώνα.
Ύστερα από τον έλεγχο που έγινε, διαπιστώθηκε ότι οι μηχανές δεν είχαν κάποιο πρόβλημα. Οι μηχανικοί έδωσαν μια άλλη πιθανή εξήγηση, λέγοντας ότι ενδεχομένως το αεροσκάφος να είχε πετάξει πιο ψηλά για να αποφύγει τον κακό καιρό και έπεσε σε ισχυρό ρεύμα αέρα. Ο αέρας θα είχε μειώσει την ταχύτητα του, με αποτέλεσμα όταν ο πιλότος κατέβηκε σε ύψος να πίστευε ότι βρισκόταν στον προορισμό του, όμως στην πραγματικότητα ήταν επάνω από το βουνό.
Όπως και να ’χει κανείς δεν έχει καταφέρει να αποκρυπτογραφήσει το μυστηριώδες μήνυμα: STENDEC.
3. Μήπως είναι εξωγήινοι;
Τον Ιανουάριο του 1948 ο πιλότος Thomas Mantell μαζί με κάποιους άλλους συναδέλφους του, επιβιβάστηκαν σε μαχητικά P-51 Mustang στο Fort Knox, καταδιώκοντας ένα κυκλικό αντικείμενο που ταξίδευε γρήγορα προς τα δυτικά.
Οι άλλοι πιλότοι ματαίωσαν την καταδίωξη όταν το μεγάλο, μεταλλικό ιπτάμενο αντικείμενο ανέβηκε σε ύψος 6.858 μέτρων και επέστρεψαν με ασφάλεια στη βάση τους. Όμως ο Mantell δεν τους ακολούθησε. Το αεροσκάφος του τελικά συνετρίβη στο Κεντάκι.
Η επίσημη εξήγηση που δόθηκε, ήταν ότι έχασε τις αισθήσεις του εξαιτίας της έλλειψης οξυγόνου, ωστόσο ερωτηματικά παραμένουν αναπάντητα: όπως το γιατί συνέχισε και τι ήταν τελικά αυτό που ακολουθούσε.
Αξιωματούχοι της πολεμικής αεροπορίας ανέφεραν ότι ακολουθούσε κατά λάθος τον πλανήτη Αφροδίτη, όμως κάποιοι μάρτυρες υποστηρίζουν ότι πίστευε πως είχε δει κάποιο διαστημόπλοιο ή UFO.
Το αντικείμενο αυτό, πιστεύεται τώρα, ότι ήταν ένα μετεωρολογικό μπαλόνι Skyhook που χρησιμοποιείται για να μετρά τα επίπεδα ακτινοβολίας και το οποίο αποτελούσε μέρος ενός μυστικού σχεδίου.
4. Το εξαφανισμένο βομβαρδιστικό
Κατά τη διάρκεια μιας εκπαιδευτικής αποστολής ρουτίνας, έξω από τις ακτές της Τζόρτζια, το Φεβρουάριο του 1958, ένα βομβαρδιστικό Β-47 συγκρούστηκε κατά λάθος με ένα μαχητικό F-86 καθώς ο πιλότος του δεν είχε δει στο ραντάρ του το βομβαρδιστικό.
Από τη σύγκρουση καταστράφηκε το αριστερό φτερό του μαχητικού και οι δεξαμενές καυσίμων του βομβαρδιστικού.
Ο πιλότος του βομβαρδιστικού, Howard Richardson, ξαφνικά είχε να αντιμετωπίσει ένα πολύ σοβαρό δίλημμα. Το αεροσκάφος του κουβαλούσε μια βόμβα H-bomb και ο ίδιος φοβόταν τι θα μπορούσε να συμβεί αν προσπαθούσε να προσγειωθεί.
Για να αποφύγει μια δυσάρεστη εξέλιξη αποφάσισε να ρίξει τη βόμβα στα ανοιχτά του νησιού Tybee, προτού προσγειωθεί στη βάση της πολεμικής αεροπορίας Hunter έξω από τη Savannah.
Το ναυτικό έψαχνε για τη βόμβα τους επόμενους δύο μήνες, όμως δε βρέθηκε ποτέ.
5. Τα θύματα του Βιετνάμ που ποτέ δεν έφτασαν εκεί
Το Μάρτιο του 1962 η πτήση Tiger Line Flight 739, με 93 στρατιωτικούς συμβούλους, τρεις αξιωματικούς από το Νότιο Βιετνάμ και 11 μέλη πληρώματος εξαφανίστηκε κάπου ανάμεσα στη Γκουάμ και τις Φιλιππίνες, ενώ πήγαινε προς το Βιετνάμ.
Δε βρέθηκαν ποτέ συντρίμμια, ενώ κάποιοι μάρτυρες ανέφεραν ότι είδαν ένα «μονοπάτι» ατμού και μια έκρηξη στον ουρανό το βράδυ της εξαφάνισης του αεροσκάφους.
Ορισμένοι εικάζουν ότι το αεροσκάφος κατερρίφθη από σαμποτάζ των Βιετκόνγκ. Πάντως, κατά ένα περίεργο τρόπο, τρεις από τους στρατιωτικούς που επέβαιναν σε αυτό είχαν πει στις οικογένειές τους προτού ξεκινήσουν για την αποστολή, ότι φοβόντουσαν πως δε θα επέστρεφαν ζωντανοί.
6. Μια «καλλιτεχνική» εξαφάνιση
Τον Ιανουάριο του 1979 από το διεθνές αεροδρόμιο Ναρίτα του Τόκιο αναχώρησε ένα Boeing 707 cargo με 153 πίνακες ζωγραφικής του φημισμένου βραζιλιάνου-ιάπωνα καλλιτέχνη, Manabu Mabe, αξίας περίπου 1,2 εκατομμυρίων δολαρίων.
Το αεροσκάφος της Varig Airlines είχε προγραμματιστεί να κάνει στάση στο Λος Άντζελες και από εκεί να συνεχίσει το ταξίδι του για το Ρίο ντε Τζανέιρο.
Όμως δεν έφτασε ποτέ εκεί. Αντίθετα, ενώ βρισκόταν βόρεια του Τόκιο, περίπου μισή ώρα μετά την απογείωση, οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας έχασαν την επαφή τους με τον πιλότο.
Δε βρέθηκε ποτέ ούτε ίχνος του αεροσκάφους, ούτε φυσικά του πολύτιμου φορτίου του και του εξαμελούς πληρώματος.
7. Μηχανική αποτυχία ή αυτοκτονία;
Στις 30 Οκτωβρίου του 1999, η πτήση 990 της EgyptAir απογειώθηκε από το διεθνές αεροδρόμιο Κένεντι της Νέας Υόρκης με προορισμό το Κάιρο. Στο αεροσκάφος επέβαιναν 217 άτομα.
Πιλότος ήταν ο Ahmad al-Habashi και συγκυβερνήτης ο βετεράνος πιλότος Gameel al-Batouti.
Το αεροσκάφος ανέβηκε σε ύψος 33.000 ποδιών (περίπου 10.000 μέτρα) και πέταξε κανονικά για περίπου μισή ώρα, προτού κάνει βουτιά στον Ατλαντικό Ωκεανό, σκοτώνοντας όλους τους επιβαίνοντες.
Αιγύπτιοι αξιωματούχοι ανέφεραν ότι υπήρχε κάποιο μηχανικό πρόβλημα, τονίζοντας ότι η αυτοκτονία είναι αντίθετη με την πίστη στο Ισλάμ. Ωστόσο, αξιωματούχοι των ΗΠΑ κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι οι δύο κυβερνήτες έριξαν επίτηδες το αεροσκάφος, λέγοντας πως ο αυτόματος πιλότος είχε τεθεί εκτός λειτουργίας, το αεροσκάφος είχε πάρει «θέση βουτιάς» και ο συγκυβερνήτης μουρμούρισε ψύχραιμα τη φράση «βασίζομαι στο Θεό» πολλές φορές.
8. Το κλεμμένο αεροσκάφος
Το Μάιο του 2003 ένα Boeing 727 που ανήκε σε μια εταιρεία leasing με έδρα τη Φλόριντα, βρισκόταν για επισκευή σε ένα αεροδρόμιο της Λουάντα, στην Αγκόλα.
Ξαφνικά βρέθηκε στο διάδρομο απογείωσης, χωρίς να έχει πάρει άδεια από τον πύργο, και απογειώθηκε με κατεύθυνση προς τα νοτιοδυτικά με σβησμένα τα φώτα και χωρίς καμία σηματοδότηση αναμεταδότη.
Επάνω στο αεροσκάφος βρισκόταν ο Ben Charles Padilla, ένας έμπειρος μηχανικός αεροσκαφών ο οποίος ήταν επικεφαλής των επισκευαστικών εργασιών και ο κονγκολέζος βοηθός του, John Mikel Mutantu, ο οποίος είχε προσληφθεί πρόσφατα.
Ο Padilla είχε άδεια χειριστή ιδιωτικών αεροσκαφών, όμως κανένας από τους δύο δεν ήταν εκπαιδευμένος να πετάει ένα Boeing 727.
Οι δύο άντρες και το αεροσκάφος εξαφανίστηκαν και δεν εντοπίστηκαν ποτέ.
Οι αρχές στην αρχή υποψιάστηκαν το ενδεχόμενο τρομοκρατίας, διαφορετικά θα μπορούσε να είναι μια απάτη με ασφαλιστικές εταιρείες. Τώρα, φαίνεται να τείνουν προς το συμπέρασμα ότι επρόκειτο για κάποιο είδος αεροπειρατείας με σκοπό το κέρδος.
9. Το αεροσκάφος - φάντασμα
Αυτό ήταν ένα από τα πιο τρομακτικά περιστατικά στην ιστορία της αεροπορίας.
Τον Αύγουστο του 2005 η πτήση 522 της κυπριακής εταιρείας «Ήλιος» εκτελούσε ένα προγραμματισμένο ταξίδι από την Κύπρο στην Ελλάδα. Το αεροσκάφος ξέφυγε ελαφρώς από την πορεία του, ωστόσο κανένα από τα 19 σήματα που εστάλησαν σε αυτό ζητώντας κάποια εξήγηση δεν απαντήθηκαν ποτέ.
Δύο μαχητικά F-16 πλησίασαν το αεροσκάφος για να ελέγξουν την κατάσταση. Είδαν ότι η θέση του πιλότου ήταν άδεια και πως ο συγκυβερνήτης φαινόταν αναίσθητος, ενώ οι μάσκες οξυγόνου κρέμονταν από την οροφή.
Τα μαχητικά ακολούθησαν το «αεροσκάφος-φάντασμα» το οποίο πετούσε στον αυτόματο πιλότο, μέχρι που έμεινε από καύσιμα και συνετρίβη σε ένα λόγο.
Η επίσημη αναφορά από τις ελληνικές αρχές, σύμφωνα με το δημοσίευμα, έλεγε ότι οι πιλότοι είχαν αφήσει το σύστημα συμπίεσης του αεροσκάφους στη χειροκίνητη λειτουργία μετά την απογείωση, με αποτέλεσμα στο αεροπλάνο να μη γίνει αυτόματα αποσυμπίεση.
Επιπλέον, οι πιλότοι δεν κατάφεραν να «διαβάσουν» έγκαιρα τα προειδοποιητικά σημάδια για την απώλεια της πίεσης στην καμπίνα.
10. Μήπως αποκοιμήθηκε ο πιλότος;
Τον Ιούνιο του 2009, σε ένα παρόμοιο περιστατικό με αυτό των μαλαισιανών αερογραμμών, η πτήση 447 της Air France εξαφανίστηκε από τα ραντάρ.
Το Airbus A330-200 με 216 επιβάτες και 12 μέλη πληρώματος εξαφανίστηκε επάνω από τον Ατλαντικό, μετά την απογείωσή του από το Ρίο ντε Τζανέιρο, έχοντας ως τελικό προορισμό το Παρίσι.
Για αρκετές ημέρες κανείς δε γνώριζε τι είχε συμβεί. Ακόμη, όμως κι όταν εντοπίστηκαν τα συντρίμμια του αεροσκάφους, ορισμένα ερωτήματα παρέμεναν αναπάντητα.
Παρότι ήταν εξοπλισμένο με τα τελευταία συστήματα τεχνολογίας, το αεροσκάφος δεν εξέπεμψε ποτέ κάποιο σήμα κινδύνου.
Δύο χρόνια μετά, τα μαύρα κουτιά ανασύρθηκαν από τα βάθη του ωκεανού.
Γάλλοι εμπειρογνώμονες σε μια έκθεσή τους το 2012 ανέφεραν ότι η τραγωδία οφειλόταν σε μια περίεργη αλληλουχία λαθών.
Κρύσταλλοι πάγου είχαν συσσωρευτεί σε ένα καθετήρα, με αποτέλεσμα να δίνουν εσφαλμένες αναγνώσεις της ταχύτητας και την απεμπλοκή του συστήματος αυτόματου πιλότου. Οι δύο συγκυβερνήτες του αεροσκάφους –ο πιλότος έκανε διάλειμμα σε εκείνη τη φάση- πρέπει να μπερδεύτηκαν με τη δυσλειτουργία αυτή.
Μέχρι να επιστρέψει ο πιλότος 90 δευτερόλεπτα μετά, το αεροπλάνο είχε ήδη χαράξει μια πορεία που δε μπορούσε να αναστραφεί. Συνετρίβη δύο λεπτά και τριάντα δευτερόλεπτα αργότερα.
Το γιατί ο καπετάνιος έκανε τόση ώρα να ανταποκριθεί στις μανιώδεις κλήσεις των συγκυβερνητών για βοήθεια δεν έχει απαντηθεί. Κάποια μέσα ενημέρωσης ανέφεραν ότι ο καπετάνιος συνοδευόταν στην πτήση από μια γυναίκα και πως το προηγούμενο βράδυ είχε κοιμηθεί μόνο μία ώρα.
ΠΗΓΗ
Το αεροσκάφος, που εκτελούσε το δρομολόγιο Κουάλα Λουμπούρ-Πεκίνο, εξαφανίστηκε μυστηριωδώς πάνω από τον Ινδικό Ωκεανό μαζί με τους 239 επιβάτες και πλήρωμα.
Κι όσο κι αν είναι δύσκολο να φανταστεί κανείς, πώς ένα αεροσκάφος εξαφανίζεται στις μέρες «από προσώπου γης» με τη διαθέσιμη υπάρχουσα τεχνολογία, γεγονός παραμένει ότι το ερώτημα αυτό εξακολουθεί να παραμένει αναπάντητο αρκετούς μήνες μετά.
Σύμφωνα με δημοσίευμα της ιστοσελίδας howstuffworks.com, που επικαλείται στοιχεία από τη διεθνή οργάνωση Aviation Safety Network, από το 1948 έχουν εξαφανιστεί περισσότερα από 100 αεροσκάφη, τα οποία δε βρέθηκαν ποτέ. Σε κάποιες περιπτώσεις, είχαμε συντριβή αεροσκαφών, με τα αίτια που οδήγησαν σε αυτές να μην έχουν εξηγηθεί πλήρως ποτέ.
Δείτε παρακάτω δέκα χαρακτηριστικές περιπτώσεις αεροσκαφών, για τις οποίες το «μυστήριο» παραμένει άλυτο:
1. Η εξαφάνιση της Amelia Earhart
Τον Ιούνιο του 1937 η αεροπόρος Amelia Earhart επρόκειτο να γίνει η πρώτη γυναίκα που θα έκανε το γύρο του κόσμου με αεροπλάνο, διανύοντας μια απόσταση 46.671 χιλιομέτρων.
Στις 2 Ιουλίου, κι ενώ της είχαν απομείνει μόλις 11.265 χιλιόμετρα, η ίδια και ο Fred Noonan ξεκίνησαν από το Lae στην Παπούα Νέα Γουινέα για μια πτήση 4.114 χιλιομέτρων μέχρι το νησάκι Howland στον Ειρηνικό Ωκεανό.
Ένα πλοίο της αμερικανικής ακτοφυλακής, Itasca, είχε ρίξει άγκυρα στα ανοιχτά του νησιού, ενώ δύο ακόμη πλοία είχαν τοποθετηθεί κατά μήκος της διαδρομής της πτήσης ως δείκτες αναφοράς για το αεροπλάνο της Earhart. Παρ 'όλα αυτά, το αεροσκάφος έπεσε σε έντονη συννεφιά και βροχή, η οποία δυσκόλευε την πτήση.
Το επόμενο πρωί το Itasca «έπιασε» την εξής μετάδοση: «Πρέπει να βρισκόμαστε από πάνω σας, αλλά δε σας βλέπουμε. Τελειώνουν τα καύσιμα». Μία ώρα περίπου αργότερα η Earhart εξέπεμψε το εξής σήμα: «Πηγαίνουμε βόρεια και νότια».
Ήταν το τελευταίο σήμα που εξέπεμψε το αεροσκάφος της, το οποίο δεν έφτασε ποτέ στον προορισμό του.
Κάποιοι πιστεύουν ότι το αεροσκάφος συνετρίβη στον ωκεανό και πως οι επιβάτες του σκοτώθηκαν. Άλλοι ισχυρίζονται ότι οι επιβάτες κατάφεραν να επιζήσουν, όμως πέθαναν από δίψα σε ένα απομακρυσμένο νησί, ή ότι πιάστηκαν αιχμάλωτοι από Ιάπωνες, οι οποίοι πίστευαν ότι ήταν κατάσκοποι.
Μέχρι σήμερα το μυστήριο γύρω από την εξαφάνιση των Earhart και Noonan παραμένει άλυτο.
2. Σήματα Μορς με ένα ανεξήγητο μήνυμα
Τον Αύγουστο του 1947 ένα βρετανικό αεροσκάφος με 11 επιβάτες ξεκίνησε από το Μπουένος Άιρες με προορισμό το Σαντιάγκο της Χιλής. Το αεροσκάφος εξαφανίστηκε μερικά λεπτά πριν από την προσγείωση, αφήνοντας πίσω του ένα δυσνόητο μήνυμα μέσω σημάτων Μορς: STENDEC.
Η λέξη αυτή μεταδόθηκε τρεις φορές.
Πενήντα τρία χρόνια μετά, το 2000, μια ερευνητική αποστολή βρήκε τελικά το εξαφανισμένο αεροσκάφος, το οποίο είχε συντριβεί σε ένα βουνό σε απόσταση 50 χιλιομέτρων από τον προορισμό του.
Είχε εγκλωβιστεί μέσα σε έναν παγετώνα.
Ύστερα από τον έλεγχο που έγινε, διαπιστώθηκε ότι οι μηχανές δεν είχαν κάποιο πρόβλημα. Οι μηχανικοί έδωσαν μια άλλη πιθανή εξήγηση, λέγοντας ότι ενδεχομένως το αεροσκάφος να είχε πετάξει πιο ψηλά για να αποφύγει τον κακό καιρό και έπεσε σε ισχυρό ρεύμα αέρα. Ο αέρας θα είχε μειώσει την ταχύτητα του, με αποτέλεσμα όταν ο πιλότος κατέβηκε σε ύψος να πίστευε ότι βρισκόταν στον προορισμό του, όμως στην πραγματικότητα ήταν επάνω από το βουνό.
Όπως και να ’χει κανείς δεν έχει καταφέρει να αποκρυπτογραφήσει το μυστηριώδες μήνυμα: STENDEC.
3. Μήπως είναι εξωγήινοι;
Τον Ιανουάριο του 1948 ο πιλότος Thomas Mantell μαζί με κάποιους άλλους συναδέλφους του, επιβιβάστηκαν σε μαχητικά P-51 Mustang στο Fort Knox, καταδιώκοντας ένα κυκλικό αντικείμενο που ταξίδευε γρήγορα προς τα δυτικά.
Οι άλλοι πιλότοι ματαίωσαν την καταδίωξη όταν το μεγάλο, μεταλλικό ιπτάμενο αντικείμενο ανέβηκε σε ύψος 6.858 μέτρων και επέστρεψαν με ασφάλεια στη βάση τους. Όμως ο Mantell δεν τους ακολούθησε. Το αεροσκάφος του τελικά συνετρίβη στο Κεντάκι.
Η επίσημη εξήγηση που δόθηκε, ήταν ότι έχασε τις αισθήσεις του εξαιτίας της έλλειψης οξυγόνου, ωστόσο ερωτηματικά παραμένουν αναπάντητα: όπως το γιατί συνέχισε και τι ήταν τελικά αυτό που ακολουθούσε.
Αξιωματούχοι της πολεμικής αεροπορίας ανέφεραν ότι ακολουθούσε κατά λάθος τον πλανήτη Αφροδίτη, όμως κάποιοι μάρτυρες υποστηρίζουν ότι πίστευε πως είχε δει κάποιο διαστημόπλοιο ή UFO.
Το αντικείμενο αυτό, πιστεύεται τώρα, ότι ήταν ένα μετεωρολογικό μπαλόνι Skyhook που χρησιμοποιείται για να μετρά τα επίπεδα ακτινοβολίας και το οποίο αποτελούσε μέρος ενός μυστικού σχεδίου.
4. Το εξαφανισμένο βομβαρδιστικό
Κατά τη διάρκεια μιας εκπαιδευτικής αποστολής ρουτίνας, έξω από τις ακτές της Τζόρτζια, το Φεβρουάριο του 1958, ένα βομβαρδιστικό Β-47 συγκρούστηκε κατά λάθος με ένα μαχητικό F-86 καθώς ο πιλότος του δεν είχε δει στο ραντάρ του το βομβαρδιστικό.
Από τη σύγκρουση καταστράφηκε το αριστερό φτερό του μαχητικού και οι δεξαμενές καυσίμων του βομβαρδιστικού.
Ο πιλότος του βομβαρδιστικού, Howard Richardson, ξαφνικά είχε να αντιμετωπίσει ένα πολύ σοβαρό δίλημμα. Το αεροσκάφος του κουβαλούσε μια βόμβα H-bomb και ο ίδιος φοβόταν τι θα μπορούσε να συμβεί αν προσπαθούσε να προσγειωθεί.
Για να αποφύγει μια δυσάρεστη εξέλιξη αποφάσισε να ρίξει τη βόμβα στα ανοιχτά του νησιού Tybee, προτού προσγειωθεί στη βάση της πολεμικής αεροπορίας Hunter έξω από τη Savannah.
Το ναυτικό έψαχνε για τη βόμβα τους επόμενους δύο μήνες, όμως δε βρέθηκε ποτέ.
5. Τα θύματα του Βιετνάμ που ποτέ δεν έφτασαν εκεί
Το Μάρτιο του 1962 η πτήση Tiger Line Flight 739, με 93 στρατιωτικούς συμβούλους, τρεις αξιωματικούς από το Νότιο Βιετνάμ και 11 μέλη πληρώματος εξαφανίστηκε κάπου ανάμεσα στη Γκουάμ και τις Φιλιππίνες, ενώ πήγαινε προς το Βιετνάμ.
Δε βρέθηκαν ποτέ συντρίμμια, ενώ κάποιοι μάρτυρες ανέφεραν ότι είδαν ένα «μονοπάτι» ατμού και μια έκρηξη στον ουρανό το βράδυ της εξαφάνισης του αεροσκάφους.
Ορισμένοι εικάζουν ότι το αεροσκάφος κατερρίφθη από σαμποτάζ των Βιετκόνγκ. Πάντως, κατά ένα περίεργο τρόπο, τρεις από τους στρατιωτικούς που επέβαιναν σε αυτό είχαν πει στις οικογένειές τους προτού ξεκινήσουν για την αποστολή, ότι φοβόντουσαν πως δε θα επέστρεφαν ζωντανοί.
6. Μια «καλλιτεχνική» εξαφάνιση
Τον Ιανουάριο του 1979 από το διεθνές αεροδρόμιο Ναρίτα του Τόκιο αναχώρησε ένα Boeing 707 cargo με 153 πίνακες ζωγραφικής του φημισμένου βραζιλιάνου-ιάπωνα καλλιτέχνη, Manabu Mabe, αξίας περίπου 1,2 εκατομμυρίων δολαρίων.
Το αεροσκάφος της Varig Airlines είχε προγραμματιστεί να κάνει στάση στο Λος Άντζελες και από εκεί να συνεχίσει το ταξίδι του για το Ρίο ντε Τζανέιρο.
Όμως δεν έφτασε ποτέ εκεί. Αντίθετα, ενώ βρισκόταν βόρεια του Τόκιο, περίπου μισή ώρα μετά την απογείωση, οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας έχασαν την επαφή τους με τον πιλότο.
Δε βρέθηκε ποτέ ούτε ίχνος του αεροσκάφους, ούτε φυσικά του πολύτιμου φορτίου του και του εξαμελούς πληρώματος.
7. Μηχανική αποτυχία ή αυτοκτονία;
Στις 30 Οκτωβρίου του 1999, η πτήση 990 της EgyptAir απογειώθηκε από το διεθνές αεροδρόμιο Κένεντι της Νέας Υόρκης με προορισμό το Κάιρο. Στο αεροσκάφος επέβαιναν 217 άτομα.
Πιλότος ήταν ο Ahmad al-Habashi και συγκυβερνήτης ο βετεράνος πιλότος Gameel al-Batouti.
Το αεροσκάφος ανέβηκε σε ύψος 33.000 ποδιών (περίπου 10.000 μέτρα) και πέταξε κανονικά για περίπου μισή ώρα, προτού κάνει βουτιά στον Ατλαντικό Ωκεανό, σκοτώνοντας όλους τους επιβαίνοντες.
Αιγύπτιοι αξιωματούχοι ανέφεραν ότι υπήρχε κάποιο μηχανικό πρόβλημα, τονίζοντας ότι η αυτοκτονία είναι αντίθετη με την πίστη στο Ισλάμ. Ωστόσο, αξιωματούχοι των ΗΠΑ κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι οι δύο κυβερνήτες έριξαν επίτηδες το αεροσκάφος, λέγοντας πως ο αυτόματος πιλότος είχε τεθεί εκτός λειτουργίας, το αεροσκάφος είχε πάρει «θέση βουτιάς» και ο συγκυβερνήτης μουρμούρισε ψύχραιμα τη φράση «βασίζομαι στο Θεό» πολλές φορές.
8. Το κλεμμένο αεροσκάφος
Το Μάιο του 2003 ένα Boeing 727 που ανήκε σε μια εταιρεία leasing με έδρα τη Φλόριντα, βρισκόταν για επισκευή σε ένα αεροδρόμιο της Λουάντα, στην Αγκόλα.
Ξαφνικά βρέθηκε στο διάδρομο απογείωσης, χωρίς να έχει πάρει άδεια από τον πύργο, και απογειώθηκε με κατεύθυνση προς τα νοτιοδυτικά με σβησμένα τα φώτα και χωρίς καμία σηματοδότηση αναμεταδότη.
Επάνω στο αεροσκάφος βρισκόταν ο Ben Charles Padilla, ένας έμπειρος μηχανικός αεροσκαφών ο οποίος ήταν επικεφαλής των επισκευαστικών εργασιών και ο κονγκολέζος βοηθός του, John Mikel Mutantu, ο οποίος είχε προσληφθεί πρόσφατα.
Ο Padilla είχε άδεια χειριστή ιδιωτικών αεροσκαφών, όμως κανένας από τους δύο δεν ήταν εκπαιδευμένος να πετάει ένα Boeing 727.
Οι δύο άντρες και το αεροσκάφος εξαφανίστηκαν και δεν εντοπίστηκαν ποτέ.
Οι αρχές στην αρχή υποψιάστηκαν το ενδεχόμενο τρομοκρατίας, διαφορετικά θα μπορούσε να είναι μια απάτη με ασφαλιστικές εταιρείες. Τώρα, φαίνεται να τείνουν προς το συμπέρασμα ότι επρόκειτο για κάποιο είδος αεροπειρατείας με σκοπό το κέρδος.
9. Το αεροσκάφος - φάντασμα
Αυτό ήταν ένα από τα πιο τρομακτικά περιστατικά στην ιστορία της αεροπορίας.
Τον Αύγουστο του 2005 η πτήση 522 της κυπριακής εταιρείας «Ήλιος» εκτελούσε ένα προγραμματισμένο ταξίδι από την Κύπρο στην Ελλάδα. Το αεροσκάφος ξέφυγε ελαφρώς από την πορεία του, ωστόσο κανένα από τα 19 σήματα που εστάλησαν σε αυτό ζητώντας κάποια εξήγηση δεν απαντήθηκαν ποτέ.
Δύο μαχητικά F-16 πλησίασαν το αεροσκάφος για να ελέγξουν την κατάσταση. Είδαν ότι η θέση του πιλότου ήταν άδεια και πως ο συγκυβερνήτης φαινόταν αναίσθητος, ενώ οι μάσκες οξυγόνου κρέμονταν από την οροφή.
Τα μαχητικά ακολούθησαν το «αεροσκάφος-φάντασμα» το οποίο πετούσε στον αυτόματο πιλότο, μέχρι που έμεινε από καύσιμα και συνετρίβη σε ένα λόγο.
Η επίσημη αναφορά από τις ελληνικές αρχές, σύμφωνα με το δημοσίευμα, έλεγε ότι οι πιλότοι είχαν αφήσει το σύστημα συμπίεσης του αεροσκάφους στη χειροκίνητη λειτουργία μετά την απογείωση, με αποτέλεσμα στο αεροπλάνο να μη γίνει αυτόματα αποσυμπίεση.
Επιπλέον, οι πιλότοι δεν κατάφεραν να «διαβάσουν» έγκαιρα τα προειδοποιητικά σημάδια για την απώλεια της πίεσης στην καμπίνα.
10. Μήπως αποκοιμήθηκε ο πιλότος;
Το Airbus A330-200 με 216 επιβάτες και 12 μέλη πληρώματος εξαφανίστηκε επάνω από τον Ατλαντικό, μετά την απογείωσή του από το Ρίο ντε Τζανέιρο, έχοντας ως τελικό προορισμό το Παρίσι.
Για αρκετές ημέρες κανείς δε γνώριζε τι είχε συμβεί. Ακόμη, όμως κι όταν εντοπίστηκαν τα συντρίμμια του αεροσκάφους, ορισμένα ερωτήματα παρέμεναν αναπάντητα.
Παρότι ήταν εξοπλισμένο με τα τελευταία συστήματα τεχνολογίας, το αεροσκάφος δεν εξέπεμψε ποτέ κάποιο σήμα κινδύνου.
Δύο χρόνια μετά, τα μαύρα κουτιά ανασύρθηκαν από τα βάθη του ωκεανού.
Γάλλοι εμπειρογνώμονες σε μια έκθεσή τους το 2012 ανέφεραν ότι η τραγωδία οφειλόταν σε μια περίεργη αλληλουχία λαθών.
Κρύσταλλοι πάγου είχαν συσσωρευτεί σε ένα καθετήρα, με αποτέλεσμα να δίνουν εσφαλμένες αναγνώσεις της ταχύτητας και την απεμπλοκή του συστήματος αυτόματου πιλότου. Οι δύο συγκυβερνήτες του αεροσκάφους –ο πιλότος έκανε διάλειμμα σε εκείνη τη φάση- πρέπει να μπερδεύτηκαν με τη δυσλειτουργία αυτή.
Μέχρι να επιστρέψει ο πιλότος 90 δευτερόλεπτα μετά, το αεροπλάνο είχε ήδη χαράξει μια πορεία που δε μπορούσε να αναστραφεί. Συνετρίβη δύο λεπτά και τριάντα δευτερόλεπτα αργότερα.
Το γιατί ο καπετάνιος έκανε τόση ώρα να ανταποκριθεί στις μανιώδεις κλήσεις των συγκυβερνητών για βοήθεια δεν έχει απαντηθεί. Κάποια μέσα ενημέρωσης ανέφεραν ότι ο καπετάνιος συνοδευόταν στην πτήση από μια γυναίκα και πως το προηγούμενο βράδυ είχε κοιμηθεί μόνο μία ώρα.
ΠΗΓΗ