Αυτό το κερί της ρωμαίικης κερήθρας που ενώνει και κολλάει ανθρώπινες ψυχές και φτιάχνει αριστουργήματα
ποθούσε ο Γέρος του Μοριά και ο Στρατηγός Μακρυγιάννης μαζί με το ΠΟΘΟΥΜΕΝΟ που τους έμεινε καημός.
«Ήταν ο καιρός που ο αυτοκράτορας στην Πόλη είχε αποφασίσει να χτίσει την Αγία Σοφία. Είχε καλέσει τον πρωτομάστορα, και ο τελευταίος είχε κάνει ένα σχέδιο και ύστερα και άλλο και ύστερα και άλλα σχέδια,
πώς να χτιστεί η μεγάλη εκκλησία . Κανένα όμως από αυτά τα σχέδια δεν ευχαριστούσε το βασιλιά. Ήθελε κάτι άλλο, πολύ πιο σπουδαίο. Και ο πρωτομάστορας κάθε μέρα προβληματιζόταν και πιο πολύ και σκεφτόταν τι νέο σχέδιο να φτιάξει.
Μια Κυριακή, την ώρα που τελείωνε η λειτουργία, ζύγωσε πρώτος ο αυτοκράτορας να πάρει το αντίδωρο, εκείνο όμως του ξεφεύγει από το χέρι και πέφτει κάτω. Μια στιγμή αργότερα παρουσιάζεται μια μέλισσα που φτεροκοπούσε προς το ανοιχτό παράθυρο, κρατώντας το πεσμένο αντίδωρο του αυτοκράτορα. Βγάζει αμέσως διαταγή ο βασιλιάς ότι όσοι έχουνε μελίσσια να τ΄ανοίξουνε και να ψάξουν, για να βρεθεί το αντίδωρο. Ψάχνει και ο πρωτομάστορας στα δικά του μελίσσια και τι βλέπει;
Είχανε κάτσει οι μέλισσες μέρες πριν και είχανε φτιάξει με το κερί μέσα στην κυψέλη μιαν εκκλησία πανέμορφη και σκαλιστή και μεγαλοπρεπή, που δεν είχε όμοιά της σ΄ ολόκληρη την Οικουμένη.
Όλες οι λεπτομέρειες είχανε γίνει στην εντέλεια μέσα κι έξω στην εκκλησία. Η πόρτα της ανοιχτή, ο τρούλος έτοιμος οι κολώνες στη θέση τους, ως και η Αγία Τράπεζα τελειωμένη. Την είχαν αποτελειώσει σ΄ όλα της την εκκλησία, και επάνω στην Αγία Τράπεζα της είχε φέρει εκείνη η μέλισσα και είχε αποθέσει το αντίδωρο του βασιλιά.
Είδε την εκκλησιά ο πρωτομάστορας και θαύμασε το τέλειο σχέδιό της. Την είδε κατόπιν και ο αυτοκράτορας και ήταν όλος χαρά. Το σχέδιο που είχανε φτιάξει οι μέλισσες, έγινε το σχέδιο που χτίστηκε η Αγία Σοφία!!!
Το κερί της ρωμαίικης κερήθρας εκτός από αρχιτεκτονικά αριστουργήματα πυροδοτεί με το άναμμα του στα μανουάλια και ψυχές ηρώων.
¨Όταν αποφασίσαμε να κάμωμε την Επανάσταση, δεν εσυλλογισθήκαμε ούτε πόσοι είμεθα ούτε πως δεν έχομε άρματα ούτε ότι οι Τούρκοι εβαστούσαν τα κάστρα και τας πόλεις ούτε κανένας φρόνιμος μας είπε «πού πάτε εδώ να πολεμήσετε με σιταροκάραβα βατσέλα
Εις τον πρώτο χρόνο της Επαναστάσεως είχαμε μεγάλη ομόνοια και όλοι ετρέχαμε σύμφωνοι. Ο ένας επήγεν εις τον πόλεμο, ο αδελφός του έφερνε ξύλα, η γυναίκα του εζύμωνε, το παιδί του εκουβαλούσε ψωμί και μπαρουτόβολα εις το στρατόπεδον
και εάν αυτή η ομόνοια εβαστούσε ακόμη δύο χρόνους, ηθέλαμε κυριεύσει και την Θεσσαλία και την Μακεδονία, και ίσως εφθάναμε και έως την Κωνσταντινούπολη.
Τόσον τρομάξαμε τους Τούρκους, οπού άκουγαν Έλληνα και έφευγαν χίλια μίλια μακρά. Εκατόν Έλληνες έβαζαν πέντε χιλιάδες εμπρός, και ένα καράβι μιαν άρμάδα. Άλλά δεν εβάσταξε!¨
Απόσπασμα από τον Λόγο του Κολοκοτρώνη στην Πνύκα.
Σήμερα αντί για καθαρά κεριά ανάβουμε τις προσευχές μας με παραφίνες διότι συμβαίνουν στις μέρες μας ¨θάματα και πράγματα¨.
¨Μου είπε ότι θα ΄ρθουνε βρωμερά έθνη αναντίον της πατρίδος και θρησκείας, να είστε προσεχτικοί και μεγάλη ομόνοια αναμεταξύ σας, και όταν να ιδείς τίποτας, τελειώνοντας αυτό να κινηθείς με όσους μπορέσεις…» σελ. 147 -148
Στρατηγού Μακρυγιάννη «Οράματα και Θάματα» Μορφωτικό Ίδρυμα της Εθνικής Τράπεζας
Μπορεί το μελισσοκέρι της ρωμαίικης κερήθρας να αναμιχθεί με παραφίνες;
Θα ήταν σκέτη δυστυχία σαν αυτή που μας περιβάλλει διότι κάποιοι ετόλμησαν και το νόθευσαν.
«Σερ Στήβεν Ράνσιμαν: το 2000 ¨Π.: Τι πιστεύετε ότι θα μπορούσε να προσφέρει η Ορθοδοξία σε μία ενωμένη Ευρώπη και γενικά σ’ όλον τον κόσμο;
Σ.Σ.Ρ: Να σας πω• πολύ αμφιβάλλω ότι θα έχουμε ποτέ ενωμένη την Ευρώπη ή όλο τον κόσμο.
Πιστεύω όμως ότι στο πρόβλημα της ενότητας των λαών η Ορθοδοξία προσφέρει μια άριστη επίλυση, επειδή κατ’ αρχάς, δεν προβάλλει τον εθνικισμό καθόλου.
Αλλά και διότι δίδονται από αυτήν ευρύτερες και πιο ελεύθερες απόψεις σε σύγκριση με την Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία.
Όλα αυτά με γεμίζουν με την πεποίθηση ότι η Ορθοδοξία έχει μπροστά της ένα βέβαιο και πολύ καλό μέλλον.¨
Η ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΟΥ ΒΥΖΑΝΤΙΝΟΛΟΓΟΥ ΣΕΡ ΣΤΗΒΕΝ ΡΑΝΣΙΜΑΝ ΣΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ «ΠΕΜΠΤΟΥΣΙΑ» (τεύχος 4ο, ΔΕΚ. 2000 – ΜΑΡΤ. 2001) http://www.pemptousia.com/
Και τώρα πως θα σωθούμε αφού και κερί καθαρό δεν έχουμε και ορατό και αόρατο πόλεμο έχουμε και πολιτικούς δεν έχουμε;
«Σερ Στήβεν Ράνσιμαν: Χρειαζόμαστε την πνευματική μετριοφροσύνη»,
¨Διανόηση, πολιτική και πίστη στα Θεία, λοιπόν, μπορούν να βαδίζουν μαζί;
Όλοι όσοι θέλουν να επηρεάσουν άλλους ανθρώπους ασκούν πολιτική, και είναι πολιτικοί. Πολιτική σημαίνει να προσπαθείς να οργανώσεις την ΠΟΛΙΤΕΙΑ με ένα νέο τρόπο σκέψης.
Οι Άγιοι είναι Πολιτικοί.
Ποτέ δεν πίστεψα ότι μπορείς να διαχωρίσεις την πίστη προς τους Αγίους από τη διανόηση.
Αποτελεί παράδειγμα η πόλη σας, η Θεσσαλονίκη. Ήταν πολύ φημισμένη για τους διανοητές της, ειδικά στα ύστερα βυζαντινά χρόνια. Αλλά είχε και βοήθεια από τους στρατιωτικούς της που, όπως ο Άγιος Δημήτριος, που έρχονταν να τη σώσουν στη σωστή στιγμή. Η πίστη στους Αγίους σου δίνει κουράγιο να υπερασπιστείς την πόλη από τις επιθέσεις, όπως έκανε κι ο Αη-Δημήτρης.¨
¨Τι γνώμη έχετε για τους νεοέλληνες;
Υπάρχει ακόμη ζωντανή στο λαό αυτή η γρήγορη κατανόηση των πραγμάτων και των καταστάσεων. Υπάρχει έντονη επίσης, η άλλη ποιότητα των Βυζαντινών: η ζωηρή περιέργεια. Και οι νεοέλληνες έχουν, όπως είχαν κι οι Βυζαντινοί, αντίληψη της σημασίας τους στην ιστορία του πολιτισμού. Όλα αυτά δείχνουν μία ιστορική ενότητα¨
Πηγή: www.flash.gr , «Σερ Στήβεν Ράνσιμαν: Χρειαζόμαστε την πνευματική μετριοφροσύνη», 6/11/2000, Επιμέλεια-Επιλογή αποσπασμάτων: Λαμπρινή Χ. Θωμά http://www.e-istoria.com/57.html
25 ΜΑΡΤΙΟΥ 2016 του ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΥ της ΘΕΟΤΟΚΟΥ και ο ΑΓΙΟΣ ΘΕΟΣ φύλαξε για τις μέρες μας με την έναρξη
γεωπολιτικών γεγονότων και ανατροπών δαιμονικών παγίδων την Ρωμαίικη Κερήθρα από καθαρό κερί για να επανευαγγελίσει αυτή την ρημαγμένη ανθρωπότητα με ΠΝΕΥΜΑ από εκεί που δεν το περιμένει κανείς και από αυτούς που θεωρούνται σήμερα ¨δούλοι των μνημονίων¨, όπως και το 1821 .
«…Τότε μου λέγει (σ.σ. ο Θεός): Μην κλαις, Γιάννη, και όσα περικαλιέσαι, και την πατρίδα σου θ’ αναστήσω και την θρησκεία σου και γενικώς την ανθρωπότη, με τον καιρό τους, Γιάννη, δεν είναι η ώρα η διορισμένη ακόμα. και θα ιδείτε, όλοι όσοι πηγαίνουν κόντρα της θελήσεώς μου. και δικούς σας και άλλους, θα σας λευτερώσω από τους αναθεματισμένους και θα σας δώσω την μεγάλη κορόνα»! σελ. 139
Στρατηγού Μακρυγιάννη «Οράματα και Θάματα»
¨ΕΓΕΡΘΕΙΤΕ¨ μαζέψτε μια ομάδα από ηρωικές καρδιές.¨ ¨Το χρωστάτε στην Εκκλησία και την Πατρίδα να μείνετε ζωντανοί¨.
¨Ο ΘΕΟΣ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΤΕΛΕΙΩΣΕΙ ΑΚΟΜΑ ΜΑΖΙ ΜΑΣ .¨
¨Είμαστε οι σπίθες και πρέπει να γίνουμε μια φωτιά.¨ ¨Είμαστε οι φωνές και πρέπει να γίνουμε μια κραυγή.¨ ¨Όταν η αγάπη και το καθήκον είναι ένα τότε είναι ευλογημένα.¨
¨Ο Έλληνας δεν είναι ο ηττημένος της ζωής.¨
¨Πιστέψτε μου κάθε ημέρα που ξημερώνει έχει πολλές ελπίδες για ζωή.¨
ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΣ του 2016 και για να πούμε φέτος χρόνια πολλά, πρέπει πρώτα να πούμε ¨καλό βόλι- πνευματικό στόχο¨ ¨καλή λευτεριά¨ και ΒΟΗΘΑ ΠΑΝΑΓΙΑ.
Με πνευματική ευθύνη και συνείδηση
Δρ. Κωνσταντίνος Βαρδάκας
ποθούσε ο Γέρος του Μοριά και ο Στρατηγός Μακρυγιάννης μαζί με το ΠΟΘΟΥΜΕΝΟ που τους έμεινε καημός.
«Ήταν ο καιρός που ο αυτοκράτορας στην Πόλη είχε αποφασίσει να χτίσει την Αγία Σοφία. Είχε καλέσει τον πρωτομάστορα, και ο τελευταίος είχε κάνει ένα σχέδιο και ύστερα και άλλο και ύστερα και άλλα σχέδια,
πώς να χτιστεί η μεγάλη εκκλησία . Κανένα όμως από αυτά τα σχέδια δεν ευχαριστούσε το βασιλιά. Ήθελε κάτι άλλο, πολύ πιο σπουδαίο. Και ο πρωτομάστορας κάθε μέρα προβληματιζόταν και πιο πολύ και σκεφτόταν τι νέο σχέδιο να φτιάξει.
Μια Κυριακή, την ώρα που τελείωνε η λειτουργία, ζύγωσε πρώτος ο αυτοκράτορας να πάρει το αντίδωρο, εκείνο όμως του ξεφεύγει από το χέρι και πέφτει κάτω. Μια στιγμή αργότερα παρουσιάζεται μια μέλισσα που φτεροκοπούσε προς το ανοιχτό παράθυρο, κρατώντας το πεσμένο αντίδωρο του αυτοκράτορα. Βγάζει αμέσως διαταγή ο βασιλιάς ότι όσοι έχουνε μελίσσια να τ΄ανοίξουνε και να ψάξουν, για να βρεθεί το αντίδωρο. Ψάχνει και ο πρωτομάστορας στα δικά του μελίσσια και τι βλέπει;
Είχανε κάτσει οι μέλισσες μέρες πριν και είχανε φτιάξει με το κερί μέσα στην κυψέλη μιαν εκκλησία πανέμορφη και σκαλιστή και μεγαλοπρεπή, που δεν είχε όμοιά της σ΄ ολόκληρη την Οικουμένη.
Όλες οι λεπτομέρειες είχανε γίνει στην εντέλεια μέσα κι έξω στην εκκλησία. Η πόρτα της ανοιχτή, ο τρούλος έτοιμος οι κολώνες στη θέση τους, ως και η Αγία Τράπεζα τελειωμένη. Την είχαν αποτελειώσει σ΄ όλα της την εκκλησία, και επάνω στην Αγία Τράπεζα της είχε φέρει εκείνη η μέλισσα και είχε αποθέσει το αντίδωρο του βασιλιά.
Είδε την εκκλησιά ο πρωτομάστορας και θαύμασε το τέλειο σχέδιό της. Την είδε κατόπιν και ο αυτοκράτορας και ήταν όλος χαρά. Το σχέδιο που είχανε φτιάξει οι μέλισσες, έγινε το σχέδιο που χτίστηκε η Αγία Σοφία!!!
Το κερί της ρωμαίικης κερήθρας εκτός από αρχιτεκτονικά αριστουργήματα πυροδοτεί με το άναμμα του στα μανουάλια και ψυχές ηρώων.
¨Όταν αποφασίσαμε να κάμωμε την Επανάσταση, δεν εσυλλογισθήκαμε ούτε πόσοι είμεθα ούτε πως δεν έχομε άρματα ούτε ότι οι Τούρκοι εβαστούσαν τα κάστρα και τας πόλεις ούτε κανένας φρόνιμος μας είπε «πού πάτε εδώ να πολεμήσετε με σιταροκάραβα βατσέλα
Εις τον πρώτο χρόνο της Επαναστάσεως είχαμε μεγάλη ομόνοια και όλοι ετρέχαμε σύμφωνοι. Ο ένας επήγεν εις τον πόλεμο, ο αδελφός του έφερνε ξύλα, η γυναίκα του εζύμωνε, το παιδί του εκουβαλούσε ψωμί και μπαρουτόβολα εις το στρατόπεδον
και εάν αυτή η ομόνοια εβαστούσε ακόμη δύο χρόνους, ηθέλαμε κυριεύσει και την Θεσσαλία και την Μακεδονία, και ίσως εφθάναμε και έως την Κωνσταντινούπολη.
Τόσον τρομάξαμε τους Τούρκους, οπού άκουγαν Έλληνα και έφευγαν χίλια μίλια μακρά. Εκατόν Έλληνες έβαζαν πέντε χιλιάδες εμπρός, και ένα καράβι μιαν άρμάδα. Άλλά δεν εβάσταξε!¨
Απόσπασμα από τον Λόγο του Κολοκοτρώνη στην Πνύκα.
Σήμερα αντί για καθαρά κεριά ανάβουμε τις προσευχές μας με παραφίνες διότι συμβαίνουν στις μέρες μας ¨θάματα και πράγματα¨.
¨Μου είπε ότι θα ΄ρθουνε βρωμερά έθνη αναντίον της πατρίδος και θρησκείας, να είστε προσεχτικοί και μεγάλη ομόνοια αναμεταξύ σας, και όταν να ιδείς τίποτας, τελειώνοντας αυτό να κινηθείς με όσους μπορέσεις…» σελ. 147 -148
Στρατηγού Μακρυγιάννη «Οράματα και Θάματα» Μορφωτικό Ίδρυμα της Εθνικής Τράπεζας
Μπορεί το μελισσοκέρι της ρωμαίικης κερήθρας να αναμιχθεί με παραφίνες;
Θα ήταν σκέτη δυστυχία σαν αυτή που μας περιβάλλει διότι κάποιοι ετόλμησαν και το νόθευσαν.
«Σερ Στήβεν Ράνσιμαν: το 2000 ¨Π.: Τι πιστεύετε ότι θα μπορούσε να προσφέρει η Ορθοδοξία σε μία ενωμένη Ευρώπη και γενικά σ’ όλον τον κόσμο;
Σ.Σ.Ρ: Να σας πω• πολύ αμφιβάλλω ότι θα έχουμε ποτέ ενωμένη την Ευρώπη ή όλο τον κόσμο.
Πιστεύω όμως ότι στο πρόβλημα της ενότητας των λαών η Ορθοδοξία προσφέρει μια άριστη επίλυση, επειδή κατ’ αρχάς, δεν προβάλλει τον εθνικισμό καθόλου.
Αλλά και διότι δίδονται από αυτήν ευρύτερες και πιο ελεύθερες απόψεις σε σύγκριση με την Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία.
Όλα αυτά με γεμίζουν με την πεποίθηση ότι η Ορθοδοξία έχει μπροστά της ένα βέβαιο και πολύ καλό μέλλον.¨
Η ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΟΥ ΒΥΖΑΝΤΙΝΟΛΟΓΟΥ ΣΕΡ ΣΤΗΒΕΝ ΡΑΝΣΙΜΑΝ ΣΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ «ΠΕΜΠΤΟΥΣΙΑ» (τεύχος 4ο, ΔΕΚ. 2000 – ΜΑΡΤ. 2001) http://www.pemptousia.com/
Και τώρα πως θα σωθούμε αφού και κερί καθαρό δεν έχουμε και ορατό και αόρατο πόλεμο έχουμε και πολιτικούς δεν έχουμε;
«Σερ Στήβεν Ράνσιμαν: Χρειαζόμαστε την πνευματική μετριοφροσύνη»,
¨Διανόηση, πολιτική και πίστη στα Θεία, λοιπόν, μπορούν να βαδίζουν μαζί;
Όλοι όσοι θέλουν να επηρεάσουν άλλους ανθρώπους ασκούν πολιτική, και είναι πολιτικοί. Πολιτική σημαίνει να προσπαθείς να οργανώσεις την ΠΟΛΙΤΕΙΑ με ένα νέο τρόπο σκέψης.
Οι Άγιοι είναι Πολιτικοί.
Ποτέ δεν πίστεψα ότι μπορείς να διαχωρίσεις την πίστη προς τους Αγίους από τη διανόηση.
Αποτελεί παράδειγμα η πόλη σας, η Θεσσαλονίκη. Ήταν πολύ φημισμένη για τους διανοητές της, ειδικά στα ύστερα βυζαντινά χρόνια. Αλλά είχε και βοήθεια από τους στρατιωτικούς της που, όπως ο Άγιος Δημήτριος, που έρχονταν να τη σώσουν στη σωστή στιγμή. Η πίστη στους Αγίους σου δίνει κουράγιο να υπερασπιστείς την πόλη από τις επιθέσεις, όπως έκανε κι ο Αη-Δημήτρης.¨
¨Τι γνώμη έχετε για τους νεοέλληνες;
Υπάρχει ακόμη ζωντανή στο λαό αυτή η γρήγορη κατανόηση των πραγμάτων και των καταστάσεων. Υπάρχει έντονη επίσης, η άλλη ποιότητα των Βυζαντινών: η ζωηρή περιέργεια. Και οι νεοέλληνες έχουν, όπως είχαν κι οι Βυζαντινοί, αντίληψη της σημασίας τους στην ιστορία του πολιτισμού. Όλα αυτά δείχνουν μία ιστορική ενότητα¨
Πηγή: www.flash.gr , «Σερ Στήβεν Ράνσιμαν: Χρειαζόμαστε την πνευματική μετριοφροσύνη», 6/11/2000, Επιμέλεια-Επιλογή αποσπασμάτων: Λαμπρινή Χ. Θωμά http://www.e-istoria.com/57.html
25 ΜΑΡΤΙΟΥ 2016 του ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΥ της ΘΕΟΤΟΚΟΥ και ο ΑΓΙΟΣ ΘΕΟΣ φύλαξε για τις μέρες μας με την έναρξη
γεωπολιτικών γεγονότων και ανατροπών δαιμονικών παγίδων την Ρωμαίικη Κερήθρα από καθαρό κερί για να επανευαγγελίσει αυτή την ρημαγμένη ανθρωπότητα με ΠΝΕΥΜΑ από εκεί που δεν το περιμένει κανείς και από αυτούς που θεωρούνται σήμερα ¨δούλοι των μνημονίων¨, όπως και το 1821 .
«…Τότε μου λέγει (σ.σ. ο Θεός): Μην κλαις, Γιάννη, και όσα περικαλιέσαι, και την πατρίδα σου θ’ αναστήσω και την θρησκεία σου και γενικώς την ανθρωπότη, με τον καιρό τους, Γιάννη, δεν είναι η ώρα η διορισμένη ακόμα. και θα ιδείτε, όλοι όσοι πηγαίνουν κόντρα της θελήσεώς μου. και δικούς σας και άλλους, θα σας λευτερώσω από τους αναθεματισμένους και θα σας δώσω την μεγάλη κορόνα»! σελ. 139
Στρατηγού Μακρυγιάννη «Οράματα και Θάματα»
¨ΕΓΕΡΘΕΙΤΕ¨ μαζέψτε μια ομάδα από ηρωικές καρδιές.¨ ¨Το χρωστάτε στην Εκκλησία και την Πατρίδα να μείνετε ζωντανοί¨.
¨Ο ΘΕΟΣ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΤΕΛΕΙΩΣΕΙ ΑΚΟΜΑ ΜΑΖΙ ΜΑΣ .¨
¨Είμαστε οι σπίθες και πρέπει να γίνουμε μια φωτιά.¨ ¨Είμαστε οι φωνές και πρέπει να γίνουμε μια κραυγή.¨ ¨Όταν η αγάπη και το καθήκον είναι ένα τότε είναι ευλογημένα.¨
¨Ο Έλληνας δεν είναι ο ηττημένος της ζωής.¨
¨Πιστέψτε μου κάθε ημέρα που ξημερώνει έχει πολλές ελπίδες για ζωή.¨
ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΣ του 2016 και για να πούμε φέτος χρόνια πολλά, πρέπει πρώτα να πούμε ¨καλό βόλι- πνευματικό στόχο¨ ¨καλή λευτεριά¨ και ΒΟΗΘΑ ΠΑΝΑΓΙΑ.
Με πνευματική ευθύνη και συνείδηση
Δρ. Κωνσταντίνος Βαρδάκας