Black Friday ξημέρωσε σε ολόκληρη τη χώρα, αν και αυτό δεν ήταν απαραίτητο, αφού κάθε μέρα που ξημερώνει στην Ελλάδα είναι μαύρη σαν καλιακούδα.
Αρχικά, οι εγχώριες ιδιοφυΐες του μάρκετινγκ σκέφτηκαν να μεταφράσουν το Black Friday στα ελληνικά και να το πλασάρουν ως Μαύρη Παρασκευή αλλά, αφενός υπήρχε κίνδυνος οι καταναλωτές – που είναι εντελώς ζώα – να την μπερδέψουν με τη Μεγάλη Παρασκευή και να ψάχνουν τον Επιτάφιο, αφετέρου, όπως και να το κάνεις, το Black Friday ακούγεται πιο μυστηριώδες.
Κι εδώ ακριβώς έγκειται όλη η ουσία του θέματος.
Όλες τις προηγούμενες μέρες οι μεγάλες αλυσίδες άφηναν να αιωρείται ότι θα υπάρξουν εξωπραγματικές εκπτώσεις σε προϊόντα, χωρίς ωστόσο να αναφέρουν συγκεκριμένα σε ποια, ούτε ποιο θα είναι το ύψος των εκπτώσεων.
Μάταια έψαχνα να τα ανακαλύψω.
Αυτό, σε συνδυασμό με την υπερβολική διαφήμιση που έπαιξε, δημιούργησε έναν σιωπηλό σάλο. Το Black Friday είχε ήδη ξεπουλήσει, πριν ακόμα ξεκινήσει.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα η υπερβολική διαφήμιση για το Playstation 4 – το παλιό μοντέλο μάλιστα – που προσφερόταν με έκπτωση μόλις -30% αλλά παρόλα αυτά ξεπούλησε.
Black Friday από τα Public.
Κόσμος βγαίνει από τα mall κρατώντας τηλεοράσεις και εκτυπωτές που δεν είχε καν σκοπό να αγοράσει.
Γιατί; Γιατί όχι μόνο τα προϊόντα δίνονται σε προσφορά – όχι όμως φθηνότερα από οποιαδήποτε άλλη περίοδο εκπτώσεων – αλλά γιατί οι αλυσίδες φρόντισαν να τονίσουν ότι η προσφορά ισχύει μόνο για 1 μέρα – ή 4 – και ότι το στοκ είναι περιορισμένο.
Θα προλάβει μόνος όποιος στηθεί στην ουρά, μόνο όποιος τρέξει, μόνο όποιος σπρώξει. Αλλιώς θα του πάρει άλλος τη μοναδική ευκαιρία.
Και κάπως έτσι δημιουργήθηκαν οι τεράστιες ουρές που παρατηρήθηκαν σε ολόκληρη τη χώρα από τα ξημερώματα.
Από το εκπτωτικό χωριό στα Σπάτα, όπου οι εταιρείες ξεφορτώνονται όλη τη σαβούρα τους, υπολογίζεται ότι μέχρι το βράδυ θα περάσουν 70.000 άνθρωποι.
Μέσα στον παροξυσμό, ο καταναλωτής παύει να ενδιαφέρεται για το τι θα αγοράσει και πόσο. Αρκεί να αγοράσει κάτι. Αρκεί να νιώσει ότι έκανε την έξυπνη αγορά.
Homo comsumus.
Εδώ ακριβώς ανοίγεται άπλετο όλο το πεδίο δράσης στις αλυσίδες να παίξουν με την ψυχολογία του καταναλωτή και να τον εξαπατήσουν πολύ χειρότερα από τις καθιερωμένες περιόδους εκπτώσεων. Όπως και έγινε.
Ούτε έλλειψη σε στοκ υπήρχε, ούτε οι τιμές ήταν ιδιαίτερα χαμηλές. Το όποιο στοκ εξαντλήθηκε σήμερα, εξαιτίας της καταναλωτικής παράνοιας.
Εξαντλήθηκαν notebooks που μέχρι χθες πωλούνταν στα 669 ευρώ και βρέθηκαν σήμερα να πωλούνται στα 689 ευρώ αλλάζοντας απλώς την αρχική τιμή στα 749 ευρώ. 20 ευρώ ακριβότερα από χθες!
Σε άλλα προϊόντα προσφέρθηκαν πλασματικές εκπτώσεις και τιμές που μπορείς να βρεις οποιαδήποτε μέρα του χρόνου αν ψάξεις αλλού.
Το κόλπο έπιασε. Ο κόσμος μάσησε και πήγε.
Τουλάχιστον δεν ποδοπατήθηκε.
Άντε και του χρόνου!
by To Skouliki Tom
(Aνήθικο δίδαγμα: Δεν υπάρχει ανήθικο δίδαγμα. Οι εικόνες μιλούν από μόνες τους. Ηττηθήκαμε.)
Αρχικά, οι εγχώριες ιδιοφυΐες του μάρκετινγκ σκέφτηκαν να μεταφράσουν το Black Friday στα ελληνικά και να το πλασάρουν ως Μαύρη Παρασκευή αλλά, αφενός υπήρχε κίνδυνος οι καταναλωτές – που είναι εντελώς ζώα – να την μπερδέψουν με τη Μεγάλη Παρασκευή και να ψάχνουν τον Επιτάφιο, αφετέρου, όπως και να το κάνεις, το Black Friday ακούγεται πιο μυστηριώδες.
Κι εδώ ακριβώς έγκειται όλη η ουσία του θέματος.
Όλες τις προηγούμενες μέρες οι μεγάλες αλυσίδες άφηναν να αιωρείται ότι θα υπάρξουν εξωπραγματικές εκπτώσεις σε προϊόντα, χωρίς ωστόσο να αναφέρουν συγκεκριμένα σε ποια, ούτε ποιο θα είναι το ύψος των εκπτώσεων.
Μάταια έψαχνα να τα ανακαλύψω.
Αυτό, σε συνδυασμό με την υπερβολική διαφήμιση που έπαιξε, δημιούργησε έναν σιωπηλό σάλο. Το Black Friday είχε ήδη ξεπουλήσει, πριν ακόμα ξεκινήσει.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα η υπερβολική διαφήμιση για το Playstation 4 – το παλιό μοντέλο μάλιστα – που προσφερόταν με έκπτωση μόλις -30% αλλά παρόλα αυτά ξεπούλησε.
Black Friday από τα Public.
Κόσμος βγαίνει από τα mall κρατώντας τηλεοράσεις και εκτυπωτές που δεν είχε καν σκοπό να αγοράσει.
Γιατί; Γιατί όχι μόνο τα προϊόντα δίνονται σε προσφορά – όχι όμως φθηνότερα από οποιαδήποτε άλλη περίοδο εκπτώσεων – αλλά γιατί οι αλυσίδες φρόντισαν να τονίσουν ότι η προσφορά ισχύει μόνο για 1 μέρα – ή 4 – και ότι το στοκ είναι περιορισμένο.
Θα προλάβει μόνος όποιος στηθεί στην ουρά, μόνο όποιος τρέξει, μόνο όποιος σπρώξει. Αλλιώς θα του πάρει άλλος τη μοναδική ευκαιρία.
Και κάπως έτσι δημιουργήθηκαν οι τεράστιες ουρές που παρατηρήθηκαν σε ολόκληρη τη χώρα από τα ξημερώματα.
Από το εκπτωτικό χωριό στα Σπάτα, όπου οι εταιρείες ξεφορτώνονται όλη τη σαβούρα τους, υπολογίζεται ότι μέχρι το βράδυ θα περάσουν 70.000 άνθρωποι.
Μέσα στον παροξυσμό, ο καταναλωτής παύει να ενδιαφέρεται για το τι θα αγοράσει και πόσο. Αρκεί να αγοράσει κάτι. Αρκεί να νιώσει ότι έκανε την έξυπνη αγορά.
Homo comsumus.
Εδώ ακριβώς ανοίγεται άπλετο όλο το πεδίο δράσης στις αλυσίδες να παίξουν με την ψυχολογία του καταναλωτή και να τον εξαπατήσουν πολύ χειρότερα από τις καθιερωμένες περιόδους εκπτώσεων. Όπως και έγινε.
Ούτε έλλειψη σε στοκ υπήρχε, ούτε οι τιμές ήταν ιδιαίτερα χαμηλές. Το όποιο στοκ εξαντλήθηκε σήμερα, εξαιτίας της καταναλωτικής παράνοιας.
Εξαντλήθηκαν notebooks που μέχρι χθες πωλούνταν στα 669 ευρώ και βρέθηκαν σήμερα να πωλούνται στα 689 ευρώ αλλάζοντας απλώς την αρχική τιμή στα 749 ευρώ. 20 ευρώ ακριβότερα από χθες!
Σε άλλα προϊόντα προσφέρθηκαν πλασματικές εκπτώσεις και τιμές που μπορείς να βρεις οποιαδήποτε μέρα του χρόνου αν ψάξεις αλλού.
Το κόλπο έπιασε. Ο κόσμος μάσησε και πήγε.
Τουλάχιστον δεν ποδοπατήθηκε.
Άντε και του χρόνου!
by To Skouliki Tom
(Aνήθικο δίδαγμα: Δεν υπάρχει ανήθικο δίδαγμα. Οι εικόνες μιλούν από μόνες τους. Ηττηθήκαμε.)
Πηγή: www.trelokouneli.gr