MENU

Παραδόθηκε στην κυκλοφορία το πρώτο τμήμα της Ιονίας Οδού - Κατέβηκαν τρεις Υπουργοί, αλλά δεν προσκλήθηκε η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας

Το τμήμα του αυτοκινητόδρομου της Ιονίας μήκους 26 χλμ., που θα μειώσει την απόσταση Αιτωλοακαρνανίας-Ηπείρου, παρέδωσαν την Τρίτη στην κυκλοφορία οι υπουργοί Υποδομών
 Χρήστος Σπίρτζης, Επικρατείας Αλέκος Φλαμπουράρης και Διοικητικής Ανασυγκρότησης Όλγα Γεροβασίλη.

Αυτό που σχολιάστηκε όμως αρνητικά κατά την παράδοση του τμήματος, όπως αναφέρουν πληροφορίες του tempo24.gr, είναι το γεγονός πως δεν προσκλήθηκε η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας να βρίσκεται στην εκδήλωση.

Για αυτό το λόγο και παρά το γεγονός πως η Περιφέρεια έχει "μοχθήσει" και αυτή για να προχωρήσουν οι διαδικασίες για το έργο, ούτε ο Περιφερειάρχης Απόστολος Κατσιφάρας, ούτε η Αντιπεριφερειάρχης Π.Ε. Αιτωλοακαρνανίας Χριστίνα Σταρακά παρέστησαν.

Όσον αφορά, τώρα το έργο, όπως τόνισε στον χαιρετισμό του ο κ. Σπίρτζης, όπως γράφει το ΑΠΕ, «δώσαμε πολύ μεγάλη μάχη, σε πολύ δύσκολες συνθήκες, για να προχωρήσουν και να ολοκληρωθούν τα μεγάλα οδικά έργα». Μάλιστα, σημείωσε ότι «τα έργα αυτά δεν ανήκουν σε καμία κυβέρνηση, αλλά στον ίδιο τον λαό, αφού αυτός είναι που τα χρηματοδοτεί».

Επίσης, επανέλαβε ότι Ιονία οδός θα παραδοθεί λειτουργική τον Μάρτιο του 2017 και πρόσθεσε πως τα εγκαίνια θα γίνουν από τον ίδιο τον πρωθυπουργό, Αλέξη Τσίπρα.

Ο κ. Φλαμπουράρης, στον χαιρετισμό του, αναφέρθηκε ιδιαίτερα στις προσπάθειες που κάνει η κυβέρνηση για την ανασυγκρότηση της χώρας και, όπως επεσήμανε, η ολοκλήρωση των μεγάλων οδικών έργων είναι ένα πολύ σημαντικό βήμα.

Από την πλευρά της, η κ. Γεροβασίλη μίλησε για τα οφέλη που θα έχουν, κυρίως, οι τοπικές κοινωνίες από την ολοκλήρωση των έργων, που θα συμβάλουν σε μεγάλο βαθμό στην ανάπτυξη. Ειδικότερα, υπογράμμισε ότι η Δυτική Ελλάδα και η Ήπειρος θα βγουν από την απομόνωση, θα προωθηθεί ο τουρισμός, ενώ οι πολίτες θα ταξιδεύουν με ασφάλεια.

Το χρονικό της Ιονίας από την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας


Λίγο πριν το τέλος του 2016, με την Ιόνια Οδό να βρίσκεται σχεδόν στην ολοκλήρωσή της, ο Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας Απόστολος Κατσιφάρας δίνει στη δημοσιότητα το χρονικό του έργου, υπενθυμίζοντας τις παρεμβάσεις που έχουν γίνει και από πλευράς της Περιφέρειας:

Το χρονικό της Ιόνιας Οδού

2007: Εντάχθηκε – ψηφίστηκε στη Βουλή η κατασκευή του αυτοκινητοδρόμου της Ιόνιας Οδού από Αντίρριο μέχρι Ιωάννινα.

2010: Σταμάτησαν τα μεγάλα οδικά έργα της Ολυμπίας και της Ιόνιας Οδού και ξεκινά ο «Γολγοθάς» της επανεκκίνησης για το σύνολο του φυσικού και τεχνικού αντικειμένου.

2011: Επιβολή μακρόχρονης αναστολής εργασιών.

2012 (ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ): Επιστολή παρέμβασης στον τότε Υπουργό Ανάπτυξης, Μεταφορών και Δικτύων Κώστα Χατζηδάκη, ζητώντας δεσμεύσεις για την πορεία της Ιονίας Οδού και τη μη μείωση του φυσικού αντικειμένου του έργου.

2013 (ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ): Παρέμβαση του Περιφερειάρχη στον Επίτροπο Γιοχάνες Χαν για την υλοποίηση των αυτοκινητοδρόμων, μείζονος σημασίας για την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας.

2013 (ΜΑΡΤΙΟΣ): Συνάντηση εργασίας του Περιφερειάρχη με τον τότε Αναπληρωτή Υπουργό Ανάπτυξης Σταύρο Καλογιάννη και φορείς της Αιτωλοακαρνανίας με κυριότερο θέμα την Ιόνια Οδό.

2013 (12 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ): Κυρώθηκε η σύμβαση από τη Βουλή των Ελλήνων για την επανέναρξη της κατασκευής των μεγάλων οδικών αξόνων, μεταξύ αυτών των τμημάτων της Ιονίας Οδού Αντίρριο – Κεφαλόβρυσο, Κουβαράς – Άρτα, Φιλιππιάδα – Ιωάννινα.

2014 (ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ): Επίσκεψη στα εργοτάξια της Ιονίας Οδού του Απ. Κατσιφάρα, του τότε Υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, υπηρεσιακών παραγόντων του Υπουργείου, στελεχών της Περιφέρειας, φορείς της τοπικής αυτοδιοίκησης κ.α. Στόχος η πίεση για την ταχύτερη πρόοδο των εργασιών.

2014 (ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ): Ξεκίνησαν οι διαδικασίες για ένταξη στο ΝΕΟ ΕΣΠΑ 2014-2020.

2014 (ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ): Επιστολή του Απ. Κατσιφάρα στον Γ.Γ. Δημοσίων Έργων Στρ. Σιμόπουλο για συμπληρωματικές εργασίες στη σύνδεση της Ιονίας Οδού με τον Αστακό, σχετικά με τα προβλήματα που παρουσιάστηκαν.

2014 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ: Εγκρίθηκε από την Ε.Ε. το επιχειρησιακό πρόγραμμα του Υπουργείου Υποδομών που προβλέπει ρητά την ένταξη και την υλοποίηση του αυτοκινητοδρόμου.

2015 – 2016: Διαρκείς επισκέψεις στα έργα τόσο από τον Περιφερειάρχη όσο και από τους Αντιπεριφερειάρχες, ώστε να υπάρχει στενή συνεργασία της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας και των αρμοδίων υπηρεσιών του Υπουργείου.

2016 (ΙΟΥΛΙΟΣ): Συνάντηση με τον Γενικό Γραμματέα Υποδομών Γιώργο Δέδε με προτεραιότητα την έγκαιρη ολοκλήρωση του έργου της Ιόνιας Οδού.

2016 (ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ): Επιθεώρηση των εργασιών ολοκλήρωσης των διδύμων σηράγγων Κλόκοβας Αιτωλοακαρνανίας, του οδικού άξονα «Ιόνια Οδός» στην περιοχή Ριζά Αιτωλοακαρνανίας, από τον πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα, τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Χρήστο Σπίρτζη και τον Περιφερειάρχη Απ. Κατσιφάρα.

Ο Απόστολος Κατσιφάρας, Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας, ήταν, είναι και θα παραμείνει δίπλα στα μεγάλα αναπτυξιακά έργα που υλοποιούνται στην περιοχή, παρακολουθώντας την πορεία τους μέχρι και την ολοκλήρωσή τους.

Ενιαίο τμήμα 59 χλμ.

Πρόκειται για το οδικό τμήμα που εκτείνεται από τον ανισόπεδο κόμβο Κουβαρά έως και τον ανισόπεδο κόμβο Αμφιλοχίας, που σε συνδυασμό με το ήδη σε λειτουργία τμήμα της παράκαμψης Αγρινίου (Κεφαλόβρυσο – Κουβαράς) θα δημιουργήσει ένα ενιαίο τμήμα 59χλμ.

Η απόσταση από την Αθήνα μέχρι το Αγρίνιο θα καλύπτεται χρονικά σε περίπου δυόμισι ώρες και μέχρι τα Ιωάννινα σε λιγότερο από τρεισήμισι ώρες.

Όπως έχει δηλώσει ο υπουργός Μεταφορών κ. Σπίρτζης, η Ιονία Οδός αποτελεί ένα σημαντικό έργο για τη Δυτική Ελλάδα, γιατί συμβάλλει στη μείωση των αποστάσεων και στη διευκόλυνση των μεταφορών, προσφέρει ασφάλεια στους πολίτες που ταξιδεύουν, αλλά θα γίνει και μοχλός για στην ανάπτυξη – ειδικά την τουριστική – στις περιοχές από τις οποίες διέρχεται.

Όπως έχει ανακοινωθεί από το υπουργείο, η κυβέρνηση προχωρά στον σχεδιασμό μεγάλων έργων, με συμπράξεις δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, για να στηριχθεί η παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας, και να τονωθούν η περιφέρεια και οι κοινωνικές υποδομές, θέτοντας ως στόχο το 2018 τα έργα να είναι συμβασιοποιημένα, ώστε να αντιμετωπιστεί η ανεργία και τα προβλήματα των δημοσίων εσόδων και των εσόδων στα ασφαλιστικά ταμεία.