Στο ναυπηγείο της Daewoo στο Οκποντόνγκ της Νοτίου Κορέας, ένα από τα μεγαλύτερα ναυπηγεία του κόσμου, οι εργάτες θα μπορούν να..
σηκώνουν φορτία των εκατό κιλών σαν να ήταν πούπουλα.
Η Daewoo Shipbuilding πειραματίζεται με έναν ρομποτικό εξωσκελετό που θα διευκολύνει το προσωπικό στη μεταφορά και το χειρισμό μεγάλων μεταλλικών αντικειμένων.
Το πρωτότυπο του συστήματος σηκώνει φορτία μέχρι 30 κιλά, στόχος όμως είναι τα 100 κιλά, δήλωσε στο περιοδικό New Scientist o Γκιλχουάν Τσου, αρχιμηχανικός του τμήματος Έρευνας και Ανάπτυξης των ναυπηγείων Daewoo.
O εξωσκελετός ταιριάζει σε χρήστες ύψους από 1,60 μέχρι 1,80 μέτρα, χωρίς μάλιστα να τους επιβαρύνει με επιπλέον βάρος, αφού το μεταλλικό πλαίσιο των 28 κιλών είναι σχεδιαμένο να στηρίζεται μόνο του.
Ο χρήστης απλά τοποθετεί τα πόδια του σε στηρίγματα βάδισης και δένεται στον εξωσκελετό με ιμάντες. Υδραυλικές αρθρώσεις και ηλεκτρικοί κινητήρες που κατεβαίνουν την εξωτερική πλευρά των ποδιών αντλούν ενέργεια από μια μπαταρία στην πλάτη και ακολουθούν τις κινήσεις του χρήστη επιτρέποντας κανονική ταχύτητα βάδισης.
Σύμφωνα με τον Τσου, ο εξωσκελετός άφησε γενικά καλές εντυπώσεις στους εργάτες που το δοκίμασαν, αν και πολλοί βρήκαν το σύστημα κάπως αργό.
Όταν τελειοποιηθεί, ο εξωσκελετός θα μπορούσε να βοηθήσει στην κατασκευή ορισμένων από τα μεγαλύτερα πλοία του κόσμου.
Η Daewoo, η οποία ήδη χρησιμοποιεί ευρέως ρομπότ στα ναυπηγεία της, έχει εξασφαλίσει συμβόλαιο 1,9 δισ. δολαρίων με τη ναυτιλιακή εταιρεία Maersk για την κατασκευή δέκα πλοίων που θα μεταφέρουν 18.000 εμπορευματοκιβώτια το καθένα.
Με μήκος 400 μέτρα και εκτόπισμα 55.000 τόνων, θα είναι τα μεγαλύτερα πλοία του είδους τους που έχουν κατασκευαστεί ποτέ.
ΠΗΓΗ
σηκώνουν φορτία των εκατό κιλών σαν να ήταν πούπουλα.
Η Daewoo Shipbuilding πειραματίζεται με έναν ρομποτικό εξωσκελετό που θα διευκολύνει το προσωπικό στη μεταφορά και το χειρισμό μεγάλων μεταλλικών αντικειμένων.
Το πρωτότυπο του συστήματος σηκώνει φορτία μέχρι 30 κιλά, στόχος όμως είναι τα 100 κιλά, δήλωσε στο περιοδικό New Scientist o Γκιλχουάν Τσου, αρχιμηχανικός του τμήματος Έρευνας και Ανάπτυξης των ναυπηγείων Daewoo.
O εξωσκελετός ταιριάζει σε χρήστες ύψους από 1,60 μέχρι 1,80 μέτρα, χωρίς μάλιστα να τους επιβαρύνει με επιπλέον βάρος, αφού το μεταλλικό πλαίσιο των 28 κιλών είναι σχεδιαμένο να στηρίζεται μόνο του.
Ο χρήστης απλά τοποθετεί τα πόδια του σε στηρίγματα βάδισης και δένεται στον εξωσκελετό με ιμάντες. Υδραυλικές αρθρώσεις και ηλεκτρικοί κινητήρες που κατεβαίνουν την εξωτερική πλευρά των ποδιών αντλούν ενέργεια από μια μπαταρία στην πλάτη και ακολουθούν τις κινήσεις του χρήστη επιτρέποντας κανονική ταχύτητα βάδισης.
Σύμφωνα με τον Τσου, ο εξωσκελετός άφησε γενικά καλές εντυπώσεις στους εργάτες που το δοκίμασαν, αν και πολλοί βρήκαν το σύστημα κάπως αργό.
Όταν τελειοποιηθεί, ο εξωσκελετός θα μπορούσε να βοηθήσει στην κατασκευή ορισμένων από τα μεγαλύτερα πλοία του κόσμου.
Η Daewoo, η οποία ήδη χρησιμοποιεί ευρέως ρομπότ στα ναυπηγεία της, έχει εξασφαλίσει συμβόλαιο 1,9 δισ. δολαρίων με τη ναυτιλιακή εταιρεία Maersk για την κατασκευή δέκα πλοίων που θα μεταφέρουν 18.000 εμπορευματοκιβώτια το καθένα.
Με μήκος 400 μέτρα και εκτόπισμα 55.000 τόνων, θα είναι τα μεγαλύτερα πλοία του είδους τους που έχουν κατασκευαστεί ποτέ.
ΠΗΓΗ