Ο κύβος ερρίφθη. Η αλυσίδα ΑΒ Βασιλόπουλος, θυγατρική του Ολλανδοβελγικού ομίλου Ahold-Delhaize, ζητά από τους προμηθευτές της
να προσφέρουν τον "οβολό” τους, μέσω έξτρα παροχών αλλά και ρευστού, αν θέλουν να μην διαταραχθεί η σχέση τους. Αυτό τουλάχιστον καταγγέλλουν στο Capital.gr προμηθευτές της αλυσίδας.
Στέλεχος μεγάλης προμηθευτικής εταιρείας καταναλωτικών προϊόντων, που θέλησε να κρατήσει την ανωνυμία του, ανέφερε στο Capital.gr πως στελέχη της ΑΒ επικοινώνησαν με την εταιρεία που εκπροσωπεί ζητώντας τους "να δώσουν 2 εκατ. ευρώ σε έξτρα παροχές και "ζεστό" χρήμα". Σύμφωνα με τον ίδιο, το συγκεκριμένο ποσό είναι αντίστοιχο του "κουρέματος" που θα υποστεί η προμηθευτική εταιρεία από τη διάσωση της αλυσίδας Μαρινόπουλος.
Έτερος προμηθευτής μεγάλης εισαγωγικής εταιρείας ανέφερε πως άνθρωποι της ΑΒ Βασιλόπουλος τους προσέγγισαν, λίγες ημέρες αφ´ ότου τα δυο μέρη είχαν κλείσει την ετήσια συμφωνία, ζητώντας τους να δώσουν σε ρευστό το ποσό των 3 εκατ. ευρώ. Ποσό το οποίο συσχετίζεται με το ύψος του "κουρέματος” που αποδέχθηκαν με βάση τη συμφωνία εξυγίανσης της Μαρινόπουλος.
Τι αναφέρει η επιστολή
Εκτός από την προφορική ενημέρωση, σε αρκετές προμηθευτικές εταιρείες έχει αποσταλεί τις τελευταίες ώρες και extra συμφωνητικό συνεργασίας (επισυνάπτεται) για εξειδικευμένες (tailor made), όπως χαρακτηρίζονται, ενέργειες marketing και προώθησης, σε 81 ανακαινισμένα καταστήματα του δικτύου της ΑΒ Βασιλόπουλος.
Στο εν λόγω έγγραφο αναφέρεται: "οι ακριβείς ενέργειες (σ.σ. ειδικότερες συμφωνίες – πρόσθετες οικονομικές παροχές), θα συμφωνηθούν από κοινού, με βάση τα χαρακτηριστικά του πελατειακού κοινού της εταιρείας, με σκοπό την ενίσχυση του brand του προμηθευτή στο ειδικό αυτό κοινό."
Η απόδοση του ποσού θα γίνεται με τιμολόγιο παροχής υπηρεσιών 30 ημέρες μετά το τέλος της ενέργειας. Πόσο το οποίο αφορά όπως υποστηρίζουν στελέχη της αγοράς πληρωμές από τον προμηθευτή προς την αλυσίδα.
Σε άλλο σημείο της επιστολής, αναφέρεται πως "οι ενέργειες αυτές και η αντίστοιχη αμοιβή είναι συμπληρωματικές των λοιπών προωθητικών ενεργειών που συμφωνήθηκαν με την εμπορική συμφωνία του 2017.” Σημειώνεται δε πως "η συμφωνία ισχύει για τις εταιρείες ΑΒ Βασιλόπουλος, Key Food και Κανάκη, και για το σύνολο των καταστημάτων που λειτουργούν υπό τα σήματα της ΑΒ (ενδεικτικά ΑΒ, ENA Cash & Carry, κ.ο.κ.)”.
Το Capital.gr επικοινώνησε με την αλυσίδα ΑΒ Βασιλόπουλος, πηγές της οποίας σχολιάζοντας την επιστολή που έχει φύγει προς τους προμηθευτές της, ανέφεραν πως "είναι μέρος της δουλειάς".
Η πραγματικότητα
Η πραγματικότητα
Η πολιτική που αποφάσισε να ακολουθήσει η ΑΒ Βασιλόπουλος έναντι των προμηθευτών, αποτελεί, σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, την πρώτη ηχηρή απάντηση του ανταγωνισμού στο deal διάσωσης της Μαρινόπουλος (σ.σ. το συγκεκριμένο deal διάσωσης για το οποίο αναμένεται η απόφαση του Πολυμελούς Πρωτοδικείου αφού περνά μέσα από τον πτωχευτικό κώδικα, προβλέπει "κούρεμα" 50% των οφειλών που έχει η αλυσίδα προς τους προμηθευτές της) ενώ αναμένουν αντίστοιχες κινήσεις και από τις υπόλοιπες αλυσίδες.
Όπως λένε οι ίδιοι, οι μεγάλοι χαμένοι απ’ αυτό τον "πόλεμο” θα είναι οι προμηθευτές και δη οι ελληνικές επιχειρήσεις οι οποίες δεν έχουν τη δύναμη, διαπραγματευτική και οικονομική, όπως οι πολυεθνικές.
Βέβαια θα ήταν ψέμα να πούμε πως η αγορά έπεσε από τα σύννεφα. Όλοι, λίγο ή πολύ, φοβόντουσαν μια τέτοια αντίδραση από τον ανταγωνισμό. Θέμα το οποίο είχε αναδείξει από την πρώτη στιγμή το Capital.gr, το οποίο είχε επισημάνει πως οι υπόλοιποι παίκτες της αγοράς δεν θα κάτσουν με σταυρωμένα χέρια να περιμένουν την "νεκρανάσταση” του δικτύου της Μαρινόπουλος. Αντιθέτως ο πόλεμος above και below the line, εκτιμάται ότι θα είναι αμείλικτος.