Το Facebook είναι αναμφισβήτητα το μεγαλύτερο κοινωνικό δίκτυο στο web. Από τον Ιούνιο του 2017 η ιστοσελίδα έχει δύο δισεκατομμύρια ενεργούς χρήστες, ή το ένα τέταρτο του συνολικού πληθυσμού της γης. Το μικρό project του Mark Zuckerberg και των φίλων του που ξεκίνησε στο Harvard, έχει εξελιχθεί σε μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες τεχνολογίας στον κόσμο.
Φυσικά, το σημαντικότερο πρόβλημα της εταιρείας ήταν πάντα η ιδιωτικότητα των χρηστών και ο τρόπος με τον οποίο χρησιμοποιεί τα δεδομένα τους.
Ακόμη και στις πρώτες μέρες του, υπήρξαν επικρίσεις για το πώς διαχειρίζεται τα δεδομένα των μελών του. Πρόσφατες αποκαλύψεις έδειξαν ότι το Facebook πειραματίζεται με τα μέλη του, παίζει με τα συναισθήματά τους, και προσπαθεί να ανακαλύψει νέους τρόπους να κεντρίσει το ενδιαφέρον στο News feed. Παρά του ότι κατά καιρούς το Facebook έχει ανακοινώσει ορισμένες αλλαγές, εξακολουθεί να μην σέβεται το ιδιωτικό απόρρητο των μελών του. Όσο για την προστασία των δεδομένων σας, το άλλο με τον Τοτό το ξέρετε; .
Facebook Μια εφαρμογή που μπορεί να τα διαχειριστεί όλα
Η επιθετική κλωνοποίηση του Snapchat από το Facebook είναι γνωστή. Τα Stories του Instagram ήταν μια άμεση απάντηση στον ανταγωνισμό που έθεσε η αντίπαλη εφαρμογή ανταλλαγής μηνυμάτων.
Το Stories συνεχίζει να έχει μια επιτυχημένη πορεία, ξεπερνώντας κατά πολύ τους χρήστες του αντίπαλου Snapchat. Ωστόσο, εδώ τίθεται ένα θέμα: πώς γνώριζε το Facebook ότι η προσέγγισή του Snapchat λειτουργούσε;
Η απάντηση βρίσκεται πίσω από την αγορά της εταιρείας ανάλυσης δεδομένων από κινητά Onavo. Μετά την αγορά της, η Onavo συνέχισε την αποστολή της παρακολουθώντας δεδομένα και εφαρμογές. Ωστόσο, κυκλοφόρησε και αρκετές εφαρμογές , όπως το Onavo Protect, μια εφαρμογή VPN για την προστασία της ασφάλειας των καταναλωτών!!
Καλό;
Η εφαρμογή Onavo Protect επιτρέπει στους χρήστες να την χρησιμοποιούν μόνο αν συμφωνούν με τους Όρους και τις Προϋποθέσεις που έχει γράψει η νομική ομάδα του Mark Zuckerberg. Τα VPNs είναι ένας πολύ καλός τρόπος online προστασίας, αλλά όπως δείχνει η Onavo, θα πρέπει να εμπιστεύεστε και τον πάροχο.
Σύμφωνα με μια έκθεση της Wall Street Journal, το Facebook ανέπτυξε ένα εσωτερικό εργαλείο που μπορεί να αναλύει τεράστιους όγκους κίνησης από αντίπαλες εφαρμογές και υπηρεσίες. Αυτό το εργαλείο επηρέασε ακόμη και την αγορά της υπηρεσίας ανταλλαγής μηνυμάτων WhatsApp.
Μπορεί οι άμεσες επιπτώσεις της παρακολούθησης του Facebook όλων των δραστηριοτήτων της περιήγησης του κοινού να είναι ξεκάθαρες, αλλά με τα παραπάνω παραδείγματα φαίνεται και κάτι άλλο.
Χρησιμοποιώντας αυτά τα δεδομένα που συλλέγονται το Facebook αγοράζει επιτυχημένους αντιπάλους, και εδραιώνει ακόμα περισσότερο την κυριαρχία του στην αγορά, δημιουργώντας ένα online μονοπώλιο, εξαλείφοντας κάθε ανταγωνισμό και καινοτομία.
Facebook Παρακολουθώντας τους ανώνυμους…
Η κύρια πηγή εσόδων του Facebook προέρχεται άμεσα από τη διαφήμιση. Το κοινωνικό δίκτυο, διαθέτει τη δική του πλατφόρμα εξυπηρέτησης διαφημίσεων.
Στην σημερινή ψηφιακή εποχή, μια εκστρατεία marketing κρίνεται βάσει του ποσοστού των clicks (CTR). Για να δημιουργηθεί υψηλότερο CTR, οι διαφημιζόμενοι θέλουν να είναι σίγουροι ότι εμφανίζουν τις διαφημίσεις τους μόνο σε εκείνους που είναι πιθανότερο να κάνουν click σε αυτές.
Ενθαρρύνοντας τους χρήστες να δημοσιεύουν όλο και περισσότερες πληροφορίες για τη ζωή τους, το Facebook διαθέτει τόσα δεδομένα που του επιτρέπει να στοχεύει διαφημίσεις με χειρουργική ακρίβεια.
Η προσέγγιση αυτή λειτουργεί για τους χρήστες του ιστότοπου, αλλά εξακολουθεί να υπάρχει μια αναξιοποίητη αγορά που φτάνει περίπου τα πέντε δισεκατομμύρια μη χρηστών του κοινωνικού δικτύου.
Για να αξιοποιήσει στο έπακρο αυτό τον πληθυσμό, το Facebook συλλέγει και αποθηκεύει δεδομένα ακόμη και αν δεν έχετε κάποιο λογαριασμό. Αυτή η τακτική έχει οδηγήσει στη δημιουργία ανώνυμων προφίλ.
Μια πρόσφατη μελέτη από τον ερευνητή David Garcia που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Science Advances διερεύνησε πώς αυτά τα ανώνυμα προφίλ μπορούν να επηρεάσουν τους μη χρήστες. Χρησιμοποιώντας δεδομένα από το πλέον ξεχασμένο κοινωνικό δίκτυο Friendster, ο Garcia κατάφερε να προβλέψει με εκπληκτική ακρίβεια την κατάσταση των σχέσεων και το σεξουαλικό προσανατολισμό των μη χρηστών.
Η μελέτη υπογραμμίζει τις επιπτώσεις που έχουν στην ιδιωτική μας ζωή τέτοια προφίλ παρόλο που είναι και εντελώς ανώνυμα.
Έτσι ακόμα και αν δεν χρησιμοποιείτε μια υπηρεσία, θα πρέπει να αποδεχτείτε ότι σας παρακολουθούν.
Και άλλες αποκαλύψεις
Θυμηθείτε ότι ο αρχικός στόχος του Facebook ήταν να σας συνδέσει με τους φίλους σας. Στενοί φίλοι ή γνωστοί από το σχολείο, φίλοι από τον στρατό, το Πανεπιστήμιο, θα μπορούσατε να στείλετε ένα αίτημα φιλίας και να βρεθείτε ξανά με ανθρώπους που είχατε χάσει για πολλά χρόνια. Για να κάνετε ακόμα πιο εύκολη την εύρεση των φίλων σας, το Facebook διέθεσε το εργαλείο People You May Know. Συνδυάζοντας τις προσωπικές σας πληροφορίες, το Facebook έχει πάντα να σας κάνει μια πρόταση.
Από ποιες πληροφορίες όμως βρίσκει το Facebook ποιους γνωρίζετε; Τίποτα δεν είναι απόλυτα διαφανές και για το πώς λειτουργεί το εργαλείο People You May Know υπάρχουν πολλά ερωτήματα. Στη σελίδα υποστήριξης αναφέρονται οι κοινοί φίλοι, τα κοινά δίκτυα οι ομάδες και οι επαφές. Ωστόσο, έχουν αναφερθεί πολλές περιπτώσεις για προτάσεις του Facebook που σε αφήνουν άφωνο. Όπως προτάσεις μεταξύ ασθενών και ψυχιάτρου, εκθέτοντας ακούσια και την ιατρική τους κατάσταση.
Το Facebook ισχυρίζεται ότι οι προτάσεις του People You May Know δεν βασίζονται σε δεδομένα τοποθεσίας. Οι προτάσεις όμως που βασίζονται σε δεδομένα τοποθεσίας έχουν αυξηθεί.
Σε μια κίνηση που σίγουρα δεν εμπνέει εμπιστοσύνη, το Facebook επιβεβαίωσε ότι χρησιμοποιεί δεδομένα θέσης και στη συνέχεια το αρνήθηκε τρεις ημέρες αργότερα.
Facebook Το κερασάκι
Αλήθεια γνωρίζετε πόσους τηλεφωνικούς αριθμούς έχετε χαρίσει στο Facebook;;;;;;;
Αν όχι κάντε click εδώ…
Τι πρέπει να κάνει ο Facebooker;
Μπορείτε πάντα να επιλέξετε να μην χρησιμοποιήσετε το Facebook και να διαγράψετε τον λογαριασμό σας.
Ίσως είναι η μοναδική λύση, αφού όσο θα υπάρχουν χρήματα από την εκμετάλλευση των δεδομένων σας, τόσο το Facebook θα συνεχίσει να ακολουθεί αυτή τη διαδρομή.
Φυσικά μπορείτε πάντα να συνεχίσετε να το χρησιμοποιείτε, αρκεί να γνωρίζετε τι συμβαίνει. Είναι δικαίωμά σας η χρήση του κοινωνικού δικτύου αλλά καθε διαδικτυακής υπηρεσίας. Όμως η παραπάνω λίστα με τα τηλέφωνα που σίγουρα ανέβηκε εν αγνοία σας (μην μου πείτε ότι το γνωρίζατε) αφορά και άλλους….
Φυσικά, το σημαντικότερο πρόβλημα της εταιρείας ήταν πάντα η ιδιωτικότητα των χρηστών και ο τρόπος με τον οποίο χρησιμοποιεί τα δεδομένα τους.
Ακόμη και στις πρώτες μέρες του, υπήρξαν επικρίσεις για το πώς διαχειρίζεται τα δεδομένα των μελών του. Πρόσφατες αποκαλύψεις έδειξαν ότι το Facebook πειραματίζεται με τα μέλη του, παίζει με τα συναισθήματά τους, και προσπαθεί να ανακαλύψει νέους τρόπους να κεντρίσει το ενδιαφέρον στο News feed. Παρά του ότι κατά καιρούς το Facebook έχει ανακοινώσει ορισμένες αλλαγές, εξακολουθεί να μην σέβεται το ιδιωτικό απόρρητο των μελών του. Όσο για την προστασία των δεδομένων σας, το άλλο με τον Τοτό το ξέρετε; .
Facebook Μια εφαρμογή που μπορεί να τα διαχειριστεί όλα
Η επιθετική κλωνοποίηση του Snapchat από το Facebook είναι γνωστή. Τα Stories του Instagram ήταν μια άμεση απάντηση στον ανταγωνισμό που έθεσε η αντίπαλη εφαρμογή ανταλλαγής μηνυμάτων.
Το Stories συνεχίζει να έχει μια επιτυχημένη πορεία, ξεπερνώντας κατά πολύ τους χρήστες του αντίπαλου Snapchat. Ωστόσο, εδώ τίθεται ένα θέμα: πώς γνώριζε το Facebook ότι η προσέγγισή του Snapchat λειτουργούσε;
Η απάντηση βρίσκεται πίσω από την αγορά της εταιρείας ανάλυσης δεδομένων από κινητά Onavo. Μετά την αγορά της, η Onavo συνέχισε την αποστολή της παρακολουθώντας δεδομένα και εφαρμογές. Ωστόσο, κυκλοφόρησε και αρκετές εφαρμογές , όπως το Onavo Protect, μια εφαρμογή VPN για την προστασία της ασφάλειας των καταναλωτών!!
Καλό;
Η εφαρμογή Onavo Protect επιτρέπει στους χρήστες να την χρησιμοποιούν μόνο αν συμφωνούν με τους Όρους και τις Προϋποθέσεις που έχει γράψει η νομική ομάδα του Mark Zuckerberg. Τα VPNs είναι ένας πολύ καλός τρόπος online προστασίας, αλλά όπως δείχνει η Onavo, θα πρέπει να εμπιστεύεστε και τον πάροχο.
Σύμφωνα με μια έκθεση της Wall Street Journal, το Facebook ανέπτυξε ένα εσωτερικό εργαλείο που μπορεί να αναλύει τεράστιους όγκους κίνησης από αντίπαλες εφαρμογές και υπηρεσίες. Αυτό το εργαλείο επηρέασε ακόμη και την αγορά της υπηρεσίας ανταλλαγής μηνυμάτων WhatsApp.
Μπορεί οι άμεσες επιπτώσεις της παρακολούθησης του Facebook όλων των δραστηριοτήτων της περιήγησης του κοινού να είναι ξεκάθαρες, αλλά με τα παραπάνω παραδείγματα φαίνεται και κάτι άλλο.
Χρησιμοποιώντας αυτά τα δεδομένα που συλλέγονται το Facebook αγοράζει επιτυχημένους αντιπάλους, και εδραιώνει ακόμα περισσότερο την κυριαρχία του στην αγορά, δημιουργώντας ένα online μονοπώλιο, εξαλείφοντας κάθε ανταγωνισμό και καινοτομία.
Facebook Παρακολουθώντας τους ανώνυμους…
Η κύρια πηγή εσόδων του Facebook προέρχεται άμεσα από τη διαφήμιση. Το κοινωνικό δίκτυο, διαθέτει τη δική του πλατφόρμα εξυπηρέτησης διαφημίσεων.
Στην σημερινή ψηφιακή εποχή, μια εκστρατεία marketing κρίνεται βάσει του ποσοστού των clicks (CTR). Για να δημιουργηθεί υψηλότερο CTR, οι διαφημιζόμενοι θέλουν να είναι σίγουροι ότι εμφανίζουν τις διαφημίσεις τους μόνο σε εκείνους που είναι πιθανότερο να κάνουν click σε αυτές.
Ενθαρρύνοντας τους χρήστες να δημοσιεύουν όλο και περισσότερες πληροφορίες για τη ζωή τους, το Facebook διαθέτει τόσα δεδομένα που του επιτρέπει να στοχεύει διαφημίσεις με χειρουργική ακρίβεια.
Η προσέγγιση αυτή λειτουργεί για τους χρήστες του ιστότοπου, αλλά εξακολουθεί να υπάρχει μια αναξιοποίητη αγορά που φτάνει περίπου τα πέντε δισεκατομμύρια μη χρηστών του κοινωνικού δικτύου.
Για να αξιοποιήσει στο έπακρο αυτό τον πληθυσμό, το Facebook συλλέγει και αποθηκεύει δεδομένα ακόμη και αν δεν έχετε κάποιο λογαριασμό. Αυτή η τακτική έχει οδηγήσει στη δημιουργία ανώνυμων προφίλ.
Μια πρόσφατη μελέτη από τον ερευνητή David Garcia που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Science Advances διερεύνησε πώς αυτά τα ανώνυμα προφίλ μπορούν να επηρεάσουν τους μη χρήστες. Χρησιμοποιώντας δεδομένα από το πλέον ξεχασμένο κοινωνικό δίκτυο Friendster, ο Garcia κατάφερε να προβλέψει με εκπληκτική ακρίβεια την κατάσταση των σχέσεων και το σεξουαλικό προσανατολισμό των μη χρηστών.
Η μελέτη υπογραμμίζει τις επιπτώσεις που έχουν στην ιδιωτική μας ζωή τέτοια προφίλ παρόλο που είναι και εντελώς ανώνυμα.
Έτσι ακόμα και αν δεν χρησιμοποιείτε μια υπηρεσία, θα πρέπει να αποδεχτείτε ότι σας παρακολουθούν.
Και άλλες αποκαλύψεις
Θυμηθείτε ότι ο αρχικός στόχος του Facebook ήταν να σας συνδέσει με τους φίλους σας. Στενοί φίλοι ή γνωστοί από το σχολείο, φίλοι από τον στρατό, το Πανεπιστήμιο, θα μπορούσατε να στείλετε ένα αίτημα φιλίας και να βρεθείτε ξανά με ανθρώπους που είχατε χάσει για πολλά χρόνια. Για να κάνετε ακόμα πιο εύκολη την εύρεση των φίλων σας, το Facebook διέθεσε το εργαλείο People You May Know. Συνδυάζοντας τις προσωπικές σας πληροφορίες, το Facebook έχει πάντα να σας κάνει μια πρόταση.
Από ποιες πληροφορίες όμως βρίσκει το Facebook ποιους γνωρίζετε; Τίποτα δεν είναι απόλυτα διαφανές και για το πώς λειτουργεί το εργαλείο People You May Know υπάρχουν πολλά ερωτήματα. Στη σελίδα υποστήριξης αναφέρονται οι κοινοί φίλοι, τα κοινά δίκτυα οι ομάδες και οι επαφές. Ωστόσο, έχουν αναφερθεί πολλές περιπτώσεις για προτάσεις του Facebook που σε αφήνουν άφωνο. Όπως προτάσεις μεταξύ ασθενών και ψυχιάτρου, εκθέτοντας ακούσια και την ιατρική τους κατάσταση.
Το Facebook ισχυρίζεται ότι οι προτάσεις του People You May Know δεν βασίζονται σε δεδομένα τοποθεσίας. Οι προτάσεις όμως που βασίζονται σε δεδομένα τοποθεσίας έχουν αυξηθεί.
Σε μια κίνηση που σίγουρα δεν εμπνέει εμπιστοσύνη, το Facebook επιβεβαίωσε ότι χρησιμοποιεί δεδομένα θέσης και στη συνέχεια το αρνήθηκε τρεις ημέρες αργότερα.
Facebook Το κερασάκι
Αλήθεια γνωρίζετε πόσους τηλεφωνικούς αριθμούς έχετε χαρίσει στο Facebook;;;;;;;
Αν όχι κάντε click εδώ…
Τι πρέπει να κάνει ο Facebooker;
Μπορείτε πάντα να επιλέξετε να μην χρησιμοποιήσετε το Facebook και να διαγράψετε τον λογαριασμό σας.
Ίσως είναι η μοναδική λύση, αφού όσο θα υπάρχουν χρήματα από την εκμετάλλευση των δεδομένων σας, τόσο το Facebook θα συνεχίσει να ακολουθεί αυτή τη διαδρομή.
Φυσικά μπορείτε πάντα να συνεχίσετε να το χρησιμοποιείτε, αρκεί να γνωρίζετε τι συμβαίνει. Είναι δικαίωμά σας η χρήση του κοινωνικού δικτύου αλλά καθε διαδικτυακής υπηρεσίας. Όμως η παραπάνω λίστα με τα τηλέφωνα που σίγουρα ανέβηκε εν αγνοία σας (μην μου πείτε ότι το γνωρίζατε) αφορά και άλλους….